۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

تعمیرکار موبایل در دام اینترنتی

تعمیرکار موبایل با یک سهل‌انگاری خود را در دام سوءاستفاده اینترنتی قرار داد.
کد خبر : ۲۱۴۴۲۸
صراط: تعمیرکار موبایل با یک سهل‌انگاری خود را در دام سوءاستفاده اینترنتی قرار داد.

رئیس پلیس فتای گلستان نسبت به سوء‌استفاده از اطلاعات و حساب‌های کاربری و رمز‌های کاربران هشدار داد.

سرهنگ «حبیب‌الله رجبلی» با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایتی مبنی بر دسترسی غیر مجاز به داده‌ها و سوء‌استفاده از حساب کاربری«اپل‌آی‌دی» شخصی، با تحقیقات به‌عمل آمده از مالباخته و بررسی‌های فنی و تخصصی روی دستگاه مورد استفاده - گوشی همراه مظنون- مشخص شد اپل‌آی‌دی شاکی روی این دستگاه فعال است.

در تحقیقات تکمیلی مشخص شد مالباخته تعمیرکار گوشی همراه بوده و زمانی‌که گوشی همراه مظنون در اختیار وی قرار داشته، شاکی با استفاده از آن اقدام به فعالیت با اپل‌آی‌دی خود کرده و پس از اتمام کار، نسبت به خروج از اپل‌آی‌دی اقدامی نکرده و به این صورت اپل آی‌دی وی روی گوشی همراه مظنون به‌صورت فعال باقی مانده است و مدتی از اپل‌آی‌دی وی سوء‌استفاده شده که متهم لب به اعتراف گشود.

سرهنگ رجبلی گفت: برخی کاربران در حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و رمز‌های عبور خود غفلت و سهل‌انگاری می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد پس از پایان فعالیت و به‌کارگیری حساب‌های کاربری و سیستم‌های رایانه‌ای و ایمیل‌ها و اکانت‌های خود نسبت به خروج از آنها و sign out مطمئن شوند.

رئیس پلیس فتای گلستان در پایان از شهروندان خواست رمز‌های عبور خود را به صورت دوره‌ای تغییر داده و از اعدادی مانند شماره شناسنامه، سال تولد و سایر اعدادی که قابل حدس زدن باشد خودداری کنند.
 
 
منبع: ایران