۲۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۴

لغو 70پرواز انگلیس به دلیل اختلالات کامپیوتری

اشکال در سیستم رایانه‌ای فرودگاه بین‌المللی لندن باعث لغو پرواز 70 هواپیما شد و ده‌ها هزار مسافر را ساعت‌ها در فرودگاه معطل نگه داشت.
کد خبر : ۲۱۴۴۳۸
صراط: اشکال در سیستم رایانه‌ای فرودگاه بین‌المللی لندن باعث لغو پرواز 70 هواپیما شد و ده‌ها هزار مسافر را ساعت‌ها در فرودگاه معطل نگه داشت.

این نقص که حدود نیم ساعت سیستم پروازی را به‌هم ریخته بود در شلوغ‌ترین زمان ممکن و در آستانه پروازهای کریسمس بحران بزرگی را برای پایتخت انگلیس به‌وجود آورده بود.

به گفته برخی مسافران این اشکال چند دقیقه‌ای پروازها را بیش از چهار ساعت به تأخیر انداخت و ازدحام جمعیت فراوانی را در فرودگاه ایجاد کرد.

سخنگوی مرکز کنترل پروازی «NATS» در این‌باره گفت: «این اشکال به دلیل به‌هم ریختگی اطلاعاتی در یکی از مراکز واقع در روستایی در «سوانویک» اتفاق افتاد اما با تلاش کارشناسان این اختلال پس از حدود 30 دقیقه برطرف شد و پروازها با تأخیر چهار ساعته به انجام رسید. تحقیقات کارشناسان برای یافتن علت این حادثه همچنان ادامه دارد.

بر اثر این مشکل رایانه‌ای در فرودگاه بین‌المللی لندن، پروازها در بسیاری از شهرهای انگلیس ازجمله منچستر، بیرمنگام، استانستد و لوتون نیز تحت تأثیر قرار گرفت و هواپیماها در فرودگاه‌های این شهرها ساعت‌ها زمینگیر شدند.

پروفسور مارتین توماس مهندس نرم‌افزار از دانشگاه آکسفورد می‌گوید: «بسیاری از سیستم‌های کامپیوتری دفاتر NATS بسیار قدیمی هستند و این دومین بار در مدت دو سال اخیر است که اختلالات رایانه‌ای باعث برهم‌ خوردن نظم فرودگاه‌های انگلیس شده است.

منبع: ایران