۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰

ضرب‌الاجل دوساله پایان اشغالگری صهیونیست‌ها

یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید این سازمان روز چهارشنبه پیش‌نویس قطعنامه پایان اشغالگری رژیم‌صهیونیستی در کرانه باختری و قدس شرقی را به شورای امنیت سازمان ملل می‌برد.
کد خبر : ۲۱۴۷۱۰
صراط:  تشکیلات خودگردان فلسطین قصد دارد پیش‌نویس قطعنامه پایان حضور صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی را روز چهارشنبه به شورای امنیت سازمان ملل ببرد.
 
رژیم‌صهیونیستی از سال 1967، پس از جنگ شش روزه، مناطقی از کرانه باختری و قدس را به اشغال خود درآورده و از آن زمان با ساخت شهرک و مصادره اراضی فلسطینی‌ها، حضور خود در این مناطق را به شدت افزایش داده است.
 
حتی سازمان ملل، اتحادیه اروپا و آمریکا نیز این مناطق را «اراضی اشغالی» خوانده و دستکم به صورت لفظی خواستار بازگرداندن آن به فلسطینی‌ها و به رسمیت شناختن کشور فلسطین در مرزهای پیش از سال 1967 هستند.
 
به گفته یک مقام ارشد تشکیلات خودگردان، قطعنامه‌ای که این هفته به شورای امنیت ارائه می‌شود، ضرب‌الاجلی دو ساله برای خروج صهیونیست‌ها از اراضی اشغالی تعیین می‌کند.
 
«واصل ابو یوسف» عضو ارشد سازمان آزادی‌بخش فلسطین روز یکشنبه با اعلام این خبر، به خبرگزاری فرانسه گفته است: «رهبری فلسطینی تصمیم گرفته است که روز چهارشنبه به شورای امنیت برود تا پروژه پایان اشغالگری را به رأی بگذارد.»
 
«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی این اقدام فلسطینی‌ها را «هجمه دیپلماتیک» خوانده و گفته است که این اقدام فلسطینی‌ها قطعا با شکست مواجه می‌شود. نتانیاهو قرار است این هفته در رم با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا دیدار و در این رابطه با وی گفت‌وگو کند.
 
روز شنبه کانال 10 تلویزیون رژیم‌صهیونیستی به نقل از یک مقام ارشد این گزارش داد که احتمال دارد آمریکا این بار از حق وتوی خود برای سد کردن تصویب این قطعنامه استفاده نکند.
 
کشورهای غربی که خواستار پیشبرد مذاکرات سازش و تحقق راهکار دو دولتی مبتنی بر به رسمیت شناخته شدن جهانی اسرائیل هم‌مرز با فلسطین، هستند، در ماه‌های اخیر با اقدامات نمادین از جمله صدور بیانیه و به رسمیت شناختن فلسطین از سوی پارلمان‌های خود، تلاش کرده‌اند تا تل‌آویو را به از سرگیری مذاکرات معلق سازش ترغیب کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: اسرائیل فلسطین