۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

توجیه فرهادی برای لغو سخنرانی‌ها

وزیر علوم به ارائه توضیحاتی درباره علت لغو برنامه سخنرانی برخی افراد در مراسم روز دانشجو پرداخت و گفت: خیلی از افراد خودشان نخواستند سخنرانی کنند و برنامه سخنرانی عده‌ای هم به وقت دیگری موکول شد.
کد خبر : ۲۱۴۷۸۱
صراط: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز (دوشنبه) در حاشیه سومین همایش ملی نقش پژوهش در فرایند قانون‌گذاری در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت لغو برنامه سخنرانی برخی از شخصیت‌ها و مقامات در مراسم 16 آذر روز دانشجو چه بود؟ توضیح داد: دانشگاه‌ها مستقل‌ هستند، شورای نظارت و مقررات آیین‌نامه‌ای دارد و اگر قرار بوده برنامه سخنرانی برای کسی در نظر بگیرند، باید یک هفته قبل درخواستشان را ارائه می‌دادند تا در شورای نظارت مصوب و مجوز سخنرانی تأیید می‌شد و سپس آنها می‌آمدند و سخنرانی می‌کردند.
 
وی افزود: خیلی از افراد خودشان نخواستند سخنرانی کنند، سخنرانی عده‌ای از افراد نیز اصلا مصوب نشده بود که بعدا بگویند لغو شده است.
 
وزیر علوم ادامه داد: در برخی از موارد نیز اصلا هیأت نظارت دانشگاه نقشی در لغو سخنرانی نداشت، بلکه مراجع دیگری درخواست دادند که سخنرانی انجام نشود و در دو مورد این اتفاق افتاده است.
 
فرهادی در پایان خاطرنشان کرد: برای برخی هم قرار بود سخنرانی در مراسم 16 آذر انجام نشود و برنامه سخنرانی آنها به وقت دیگری موکول شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۹ - ۲۴ آذر ۱۳۹۳
۱
۲
انتخاب افراد معلوم الحال چه توجیهی دارد؟ فضا ساری وعوض کردن صورت مسأله چطور؟