۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۷

اصلاح‌طلبان همچنان به‌دنبال کناره‌گیری عارف!

آقای حسن رسولی اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد درباره آقای عارف و بحث سرلیستی وی گفته است: آقای عارف در منظومه جریان اصلاح طلبی به عنوان یک شخصیت علمی، دانشگاهی و تاثیرگذار مطرح بوده و هست اما به هر حال جریان اصلاحات ظرفیت های گوناگونی دارد که شامل ظرفیت های حزبی و شخصیت های تاثیرگذار سیاسی است.
کد خبر : ۲۱۴۸۱۴
صراط:  آقای حسن رسولی، از اعضای بنیاد باران (وابسته به آقای خاتمی) اخیراً در بخشی از گفت‌وگوی خود با روزنامه اعتماد درباره آقای عارف و بحث سرلیستی وی گفته است: آقای عارف در منظومه جریان اصلاح طلبی به عنوان یک شخصیت علمی، دانشگاهی و تاثیرگذار مطرح بوده و هست اما به هر حال جریان اصلاحات ظرفیت های گوناگونی دارد که شامل ظرفیت های حزبی و شخصیت های تاثیرگذار سیاسی است. آقای عارف هم جزو همین شخصیت های تاثیرگذار در جریان اصلاحات است. اما در مورد سر لیستی ایشان همه چیز بستگی به عقل جمعی و تصمیم جمعی اصلاح طلبان دارد. اما اگر برای سرلیستی ایشان در انتخابات مجلس تصمیمی گرفته نشود عارف هنوز هم آمادگی این را دارد که از من به خاطر ما بگذرد!
 
*صحبت آقای رسولی (که از چهره‌های نزدیک به محمدرضا عارف محسوب می‌شود) پیرامون آمادگی آقای عارف برای کناررفتن دوباره از عرصه انتخابات با چینش کنونی فضای صحنه تطابق چندانی ندارد و بیشتر نوعی توصیه به آقای عارف برای کناررفتن و پیروی از دستورات «بنیاد باران» محسوب می‌شود.
 
آقای عارف که در انتخابات گذشته (به این دلیل که بعنوان کاندیدای اصلاح‌طلبان شناخته می‌شد اما رأی نداشت) بر طبق بیان صریح خودش با «دلخوری» کنار رفت و از حدود دو سال قبل نیز فعالیت‌های علنی و البته زودهنگام خود را برای انتخابات مجلس دهم آغاز کرده است؛ بعید می‌نماید که دوباره حاضر به اجرای تراژدی کنار رفتن بر اساس دستور اصلاح‌طلبان باشد.
 
فی‌الواقع منویات وی درباره مقولاتی مثل ضرورت کسب اکثریت مجلس آینده توسط اصلاح‌طلبان، ضرورت حضور جوانان در مجلس آینده و نیز فعالیت‌های پیوسته بنیاد امید ایرانیان در تهران و شهرستان‌ها به روشنی مؤید آن است که آقای عارف در انتخابات آتی بعنوان کاندیدا حضوری قطعی خواهد داشت و این انرژی مشاهده شده در وی نشان می‌دهد که او دیگر انتظار ندارد توصیه‌نامه! دریافت کند.
 
قبل از آقای رسولی که بعنوان یک عضو بنیاد باران از جمله «عارف هنوز هم آمادگی این را دارد که از من به خاطر ما بگذرد» در صحبت‌های خود استفاده کرده است؛ آقای فیض‌الله عرب‌سرخی، از فعالان اصلاح‌طلب نیز به روزنامه آرمان گفته بود:‌«امید من به آن است تا آن عقلی که در انتخابات 92 عمل کرد و موجب انصراف آقای عارف به نفع آقای روحانی شد، در انتخابات مجلس نیز همین رویکرد و عملکرد را داشته باشد»
 
قبل از آغاز این صحبت‌ها که معنای ارسال فرکانس برای کناره‌گیری آقای عارف از آنها استنباط می‌شود؛ صحبت‌هایی از قبیل «عارف باید خودش را نشان بدهد تا از او حمایت کنیم» و «عارف حتماً در چارچوب تصمیم اصلاح‌طلبان حرکت خواهد کرد» توسط برخی از معاریف اصلاح‌طلبان درباره آقای عارف و فعالیت‌هایش پیرامون انتخابات مجلس دهم بیان شده بود.
 
شایان ذکر است که آقای محمدرضا عارف و البته آقای سیدمحمدصادق خرازی به دلایلی هیچگاه از اقبال اکثریت در میان اصلاح‌طلبان مواجه نیستند و فعالیت‌های آنها نیز به محض خارج شدن از فرایندهای اجرایی و ورود به منصه‌های سیاسی همچون شرکت در انتخابات بعنوان کاندیدا و یا تشکیل حزب سیاسی و اعلام حضور در جمع کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری؛ همواره با فرکانس‌هایی تلویحی مورد انتقاد این جریان سیاسی قرار دارد.
 
این در حالی است که انتقادات تمام عیار اصلاح‌طلبان و رسانه‌های این جریان از آقای خرازی پیرامون راه‌اندازی حزب ندای ایرانیان و همچنین احتمال کاندیداتوری وی در انتخابات سال 96؛ مشخصاً واضح‌تر از انتقاد از آقای عارف است.
منبع: فارس