۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

هشدار درباره دوربین‌های مداربسته بی‌سیم

رئیس پلیس فتای غرب استان تهران درباره امنیت دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم در بستر فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر : ۲۱۵۰۰۱
صراط: رئیس پلیس فتای غرب استان تهران درباره  امنیت دوربین‌های مدار بسته بی‌سیم در بستر فضای مجازی هشدار داد.

سرهنگ «اصغر باقریان» درباره  بازکردن رمز عبور شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای گفت: کلمه عبور شبکه‌های بی‌سیم وای‌فای قابلیت هک و نفوذ دارد، لذا استفاده‌کنندگان از این تجهیزات باید مراقب افشای تصاویر دوربین‌های خود باشند.

باقریان خاطر نشان کرد: شبکه‌ها و تجهیزات بی‌سیم در کنار مزایا و تسهیلاتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، متأسفانه زمینه‌های مناسبی را هم برای نفوذ آسان‌تر به حریم خصوصی افراد به وجود آورده‌اند، بدین معنی که درصد نفوذهای موفق به شبکه‌ها و تجهیزات مبتنی بر این تکنولوژی بی سیم بیشتر بوده است.

این مقام ارشد پلیسی یادآور شد: امروزه کاربران براحتی سخت افزارهای شبکه‌های بی‌سیم را نصب و استفاده می‌کنند ولی متأسفانه برخی کاربران توجهی به امنیت این تجهیزات ندارند.  وی تصریح کرد: سیگنال شبکه‌های بی‌سیم از دیوار، سقف و پنجره ساختمان‌ها تا شعاع چند صد متری عبور می‌کند و رسانایی اشتراکی بهره می‌برد که نفوذگرها براحتی می‌توانند از این رسانا استفاده کرده و این اطلاعات خود را به‌دست آورند.

باقریان در پایان افزود: در برابر تهدیداتی که از طریق شبکه‌های بی‌سیم متوجه ما می‌شود باید امنیت شبکه‌ها را ارتقا داد. ابزارها و لوازم زیادی وجود دارد که نفوذگر را قادر به شکستن روش‌های رمز نگاری و تشخیص هویت در شبکه‌های بی‌سیم می‌سازد.

منبع: ایران
برچسب ها: پلیس دوربین