۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹
حجت الاسلام طباطبایی:

هاشمی و منتظری همواره کنار هم بودند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله منتظری هیچگاه در مقابل یکدیگر نبوده‌اند بلکه معتقدم در کنار هم بوده و سعی کرده‌اند نظام و انقلاب از توطئه دشمنان در امان نگهدارند، گفت:حتی حضرت امام(ره) نیز خیلی تلاش کردند که آیت‌الله منتظری را نسبت به خطر گروهی از افراد که در اطراف ایشان بودند مطلع بکنند.
کد خبر : ۲۱۵۰۱۷
هاشمی و منتظری همواره کنار هم بودند
صراط: حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در گفت و گو با روزنامه جمهوری اسلامی در مورد مصاحبه اخیر آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای با یک نشریه وابسته به دولت سابق در مورد ماجرای مک فارلین گفت:
 
من به شدت نگران سوال‌کننده و پاسخ دهنده در آن مصاحبه شدم و هستم نمی‌دانم چرا برخی می‌خواهند با بیان مطالبی جامعه را ملتهب کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه پس از خواندن مصاحبه آقای سید محمد خامنه‌ای با یک نشریه وابسته به دولت قبل بر خودم واجب دانستم به مسائلی که در آن نشریه به چاپ رسید واکنش نشان دهم، گفت: باید تاکید کنم که ما همیشه گرفتار بداخلاقی‌های بسیار در کشورمان بوده‌ایم و الان هم خالی از آن نیستیم. من می‌خواهم به مردم هشدار بدهم که بدانند دست‌هایی در کار بوده و هست تا موضوعی که ضرورت ندارد امروز مطرح شود، اینگونه و به یک شکل دیگر مطرح می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مصاحبه اخیر نمی‌تواند موضوعی عاری از سیاست باشد، تاکید کرد: من در جریان این مطلبی که توسط آقای سید محمد خامنه‌ای مطرح شده است بوده و هستم؛ کاملا هم مطلع می‌باشم. بنده در آن زمان هم نماینده مجلس و هم عضو کمیسیون سئوالات بودم.کمیسیونی که تعیین می‌کرد چه سئوالاتی و چگونه از وزرا و مسولان مطرح شود.

استاد مشهور اخلاق تصریح کرد: همه آقایان می‌دانند که در آن زمان بنیانگذار جمهوری اسلامی عبارات مهمی فرمودند: ایشان تاکیدکردند که دو دستگی انجام نشود زیرا این خلاف اسلام، آموزه‌های دینی و خلاف انصاف است. حضرت امام(ره) تاکید کردند: هیچ توقعی نداشتم از بعض این اشخاص، ولو بعضی‌شان در نظر من پوچ‌اند، لکن از بعضی از این اشخاص که سابقه دارند هیچ توقع نداشتم که در این زمان که باید فریاد بزنند سر آمریکا، فریاد می‌زنند سر مسئولین ما! چه شده است؟ شماها چه‌تان است؟ چه کردید شماها؟ شماها چرا باید تحت تاثیر تبلیغات خارجی واقع بشوید یا تحث تاثیرات نفسانیت خودتان؟ در یک همچون مساله مهمی که باید همه شما دست به هم بدهید و ثابت کنید به دنیا که ما وحدت داریم، وحدت ما این طور شده‌ است و در روزی که هفته وحدت است چرا شماها می‌خواهید تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می‌خواهید بین سران کشور تفرقه ایجاد کنید؟ چرا می‌خواهید دو دستگی ایجاد کنید؟ چه شده است شما را؟ کجا دارید می‌روید؟ این تذهبون؟

این استاد اخلاق افزود: گفته شده است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از همان اوایل انقلاب به دنبال ارتباط با آمریکا بوده است! این کذب است. بنده چه زمانی که نماینده مجلس بودم و چه در حال حاضر نه اعتقاد و نه باور داشتم که آیت‌الله هاشمی می‌خواسته به نوعی با آمریکا ارتباط برقرار کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با بیان اینکه باید یک کلمه درباره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی آنروز و امروز بگویم، گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از مطیع‌ترین و فرمانپذیرترین اشخاص در اطراف حضرت امام(ره) بود. بنده تمامی اطرافیان امام(ره) را در آن زمان را به طور کامل می‌شناختم اما آیت‌الله هاشمی امکان نداشت اقدامی خلاف نظر حضرت امام انجام دهد و یا خدای نکرده ذره‌ای شبهه در ذهن خودش نسبت به امام داشته باشد تا جایی که ذهن یاری می‌کند و تاریخ نشان می‌دهد ایشان مشاور امینی برای امام بوده و هیچ توبیخی هم از امام نداشته‌اند.

وی با اشاره به سخنان آیت‌الله سید محمد خامنه‌ای در خصوص ماجرای مک فارلین تصریح کرد: بنده زودتر از هر کسی از قضیه مک‌فارلین باخبر شدم. همان روزی که این افراد وارد کشورشدند به حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رسیدم و از وی درخصوص ورود یکسری افراد خاص با هواپیمای خاص سئوال پرسیدم. خوب بنده در آن زمان نماینده مجلس بودم، آقای هاشمی رفسنجانی تنها یک کلمه پاسخ دادند و گفتندامام در جریان امر قرار دارد خیال شما راحت باشد.من هم آن زمان که نماینده مجلس بودم و هم اکنون به آقای هاشمی اطمینان داشته و دارم وقتی که گفتند امام در جریان هستند بنده دیگر پیگیری نکردم و آرام شدم.

وی هدف سفر مک فارلین به تهران را همان چیزی عنوان کرد که مسئولان وقت تشریح کردند و گفت: ماجرا همان چیزی بود که آقایان مذاکره‌کننده آن را اعلام کردند هم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هم آقای محسن رضایی که درجریان این مذاکرات بودند را از یاران و معتمدین امام (ره) می‌دانم.

این نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به مانند قلمی در دست حضرت امام(ره) بود،افزود: این جسارت به ساحت حضرت امام(ره) است که بگوئیم ایشان در جریان امور کشور قرار نداشتند یا اطلاعات نادرست به ایشان داده می‌شده است. این تصور توهمی بیش در کارنامه سیاسی امام نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی تاکید کرد: هنوزم‌ هم نمی‌توانم قبول کنم که امام(ره) در جریان این ملاقات نبوده باشند زیرا ایشان در مصالح انقلاب،اسلام و مردم با کسی تعارف نداشتند و قدرتمندانه برخورد می‌کردند.من در مقالات روزنامه‌های غیر فارسی آن زمان می‌خواندم که آمریکا به شدت نگران قاطعیت و آگاهی رهبر انقلاب از امور داخل و خارج از کشور بودند.آنها حتی در تحلیل‌هایشان اذعان می‌کردند که علم امام(ره) نسبت به مسائل روز دنیا از سیاستمداران آنان هم بیشتر و هم جامع‌تر است.

وی با تاکید بر اینکه امام خمینی یک قدرت قوی سیاسی، دینی و علمی بودند، خاطرنشان کرد: ساواک نیز در شرح حال امام (ره) نوشته بود که ایشان مردی مقتدر، توانمند و با هوش است. حال این نکته حائز اهمیت است که شخصیت برجسته، مقتدر و آگاهی مثل حضرت امام خمینی (ره) چطور می‌توانستند در جریان مسئله به این مهمی (مک فارلین) نباشند!

این استاد اخلاق با اشاره به نامه طرح امضا از وزیر امور خارجه وقت توسط چندنفر از نمایندگان و شخص آقای سید محمد خامنه ای، گفت: آن روزی که این مطلب در مجلس شورای اسلامی عنوان شد، برنامه‌ریزان اصلی‌اش 2 نفر بودند: آقایان سید محمد خامنه‌ای و زواره‌ای که از قدیم با هم رفاقت داشتند و حقوق‌دان هم بودند.

این دو استدلال‌های قانونی برای کار خودشان می‌‌آوردند، من هم با همان استدلال‌های قانونی به آنها می‌گفتم که طبق قانون اگر هم مذاکراتی صورت گرفته قطعا رهبرانقلاب نظر مثبت داشتند که این اتفاق افتاده است، اما آنها زیربار نمی‌رفتند. من هم چون اعتقاد داشتم که این اقدام با هماهنگی حضرت امام بوده است طرح سئوال از وزیر خارجه را امضاء نکردم. ببینید در آن مقطع امضاء من برای آن چند نفر بسیار مهم بود؛زیرا بنده عضو کمیسیون سئوالات از وزرا بودم و امضای من خیلی می‌توانست به اجرای حرکت آنان کمک کند که بنده امتناع کردم. کماکان معتقدم که اما از ماجرای مک فارلین کاملا آگاه بودند. این خیلی ناگوار است که آقایان عنوان می‌کنند برخی از اقدامات به امام(ره) تحمیل می‌شده است، من نگرام که یک رهبر فرزانه هوشمند را طوری دیگر ترسیم می‌کنند.

آقای طباطبائی ادامه داد: آقایان می‌خواهند بگویند کسی که پایه‌گذار انقلاب اسلامی بوده، آیت‌الله و مرجع تقلید بوده، تمام قدرت‌های دنیا و رژیم ستمگر شاه نیز بر اشرافیت آن بر مسایل داخلی و خارجی اعتراف می‌کردند؛فردی بی‌اطلاع از امور بوده است! بنده شخصا معتقدم مطرح کردن این موضوع از گناهان کبیره است. زیرا مرجعیت ما به هیچ عنوان در هیچ دوره‌ای هیچ‌گونه ضعفی نداشته‌اند.

این استاد اخلاق تاکید کرد: آقای سیدمحمد خامنه‌ای یک انسان متدین و دین‌دار است اما در این قضیه چرا اینگونه نظر دادند را نمیدانم؟ ما باید بدانیم که دشمنان انقلاب در حال حاضر به طریقه‌های گوناگون در پی ضربه‌زدن به روحانیت بخصوص مراجع بزرگوار دین اسلام هستند.

وی تاکید کرد: گفته‌اند فاصله‌ای میان آیت‌الله هاشمی و آیت‌الله منتظری بوده است و هر کدام می‌خواستند به نوعی خود را نزدیک‌تر به امام(ره) بکنند! این سخنان امروز و در این شرایط بر خلاف واقعیت چرا باید عنوان شود؟

ببینند آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اینقدر متانت داشت که شاید اگر زورش می‌رسید آیت‌الله منتظری را منهای مهدی هاشمی می‌کرد قطعا این اقدام را انجام می‌داد.این دو بزگوار این دو عالم به یکدیگر بسیار علاقمند بودند. خود بنده به پشتیبانی و اصرار آیت‌الله منتظری و آیت‌الله هاشمی در شهر تهران ماندم و به فعالیت‌های دینی و مذهبی پرداختم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با تاکید بر اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و آیت‌الله منتظری هیچگاه در مقابل یکدیگر نبوده‌اند بلکه معتقدم در کنار هم بوده و سعی کرده‌اند نظام و انقلاب از توطئه دشمنان در امان نگهدارند، گفت:حتی حضرت امام(ره) نیز خیلی تلاش کردند که آیت‌الله منتظری را نسبت به خطر گروهی از افراد که در اطراف ایشان بودند مطلع بکنند.

وی در ادامه گفت: به نوعی گفته شده است که آمریکا و گروه‌های صهیونیستی می‌خواستند برای امام جانشین معلوم بکنند و باجانشین آن ارتباط برقرار بکنند ! این مطلب به هیچ عنوان قابل قبول نیست، این گفته را توهین به انقلاب و حضرت امام(ره) و روند شکل گیری انقلاب و تعیین رهبری بوسیله خبرگان می‌دانم.

وی افزود: عنوان شده است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تمایلی برای رهبری داشته است، این موضوع اصلا کذب است، آقای هاشمی و تمام دلسوزان نظام دغدغه اصلیشان حفظ نظام و انقلاب بوده و خواهد بود. در آن زمان و پس از رحلت حضرت امام(ره) هیچ یک از بزرگان نظام نگاهی به جایگاه رهبریت نداشتند. خاطرم است که آیت‌الله هاشمی صراحتا اعلام کردند که آیت‌الله خامنه‌ای بعد از امام در جمع آن روز بهترین فردی است که می‌تواند در حفظ انقلاب و دستاوردهای آن بکوشد. آنوقت آن مصاحبه (مصاحبه آقای سید محمد خامنه‌ای) اگر به دقت خوانده و تحلیل شود باید چگونه انتخاب خبرگان را تفسیر کرد؟

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی خاطرنشان کرد: ارتباط صمیمی و نزدیک آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای چه در گذشته و چه در طول انقلاب و چه در حال حاضر بر هیچ کس پوشیده نیست.آقای هاشمی تمام تلاش خودش را کرده است که جایگاه رهبری هیچ‌گاه لطمه و صدمه‌ای از سوی دشمنان نظام، انقلاب و روحانیت نبیند. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای انقلاب و رهبری جان‌نثاری کرده است.

این نماینده سابق مجلس با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی می‌توانست در دولت هشتم و نهم خیلی از حرف‌ها را بزند و باعث روشن شدن خیلی از مسائل شود اما عشق به رهبری، نظام و انقلاب باعث سکوت وی شد،گفت: باید مردم بدانند چرا آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در تیررس حملات دشمنان قرار گرفته است. باید بگویم هاشمی نقش مهمی در انقلاب داشته و همیشه سپر حملات دشمنان نظام بوده است.

وی افزود: باید توجه داشت که دشمن در برنامه‌های تخریبی خود که به سراغ روحانیون بی‌نام و نشان نمی‌رود! بلکه به سراغ افرادی می‌آید که هم نظرشان برای افراد جامعه مهم است و هم جایگاه اجتماعی قوی دارند و هم در میان مسئولان چهره قابل احترام و تاثیرگذاری هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی با تاکید بر اینکه الان ضربه زدن به اصل روحانیت در صدر برنامه‌های دشمنان قرار دارد،تصریح کرد: شما نگاه کنید می‌آیند به سراغ آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که یار و همراه امام(ره) و رهبری بوده است. ببینید در چند سال اخیر برخی از رسانه‌های وابسته به جریانات معلوم‌الحال چه تلاش مضاعفی کرده‌اند که به جامعه و مردم القاء کنند بین رهبری و آیت‌الله هاشمی فاصله است، در صورتیکه همگان می‌دانند که این حرکت و این اقدامات راه به جایی نخواهد برد. من باز هم تاکید میکنم این‌ها با این کارهایشان دارند ضرر به نظام می‌زنند، ضربه به دین می‌زنند و‌ناآگاه‌اند و نمی‌دانند که دارند چه می‌کنند.

این استاد اخلاق با بیان اینکه مردم و مسئولان ما همیشه مطیع رهبری نظام بوده‌اند و خواهند بود،تاکید کرد:آنانی که نان خود را پست، مقام و جایگاه خود را در اختلاف بین مسئولان نظام می‌دانند، بدانند که جز رسوایی برای خودشان، به چیز دیگری دست نخواهند یافت.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی طباطبایی در پایان گفت: باید اعلام کنم که اگر تاریخ انقلاب توسط روایت کنند‌گان دست دوم و سوم نقل شود قطعا به انحراف کشیده خواهند شد، باید مسایل انقلاب توسط افرادی که در بطن انقلاب بودند نقل شود و باید بگوییم در بعضی موارد متاسفانه نقل تاریخ مدتی است در اختیار افراد دست دوم و سوم خارج از موضوع قرار گرفته است.
نظرات بینندگان
طباطبایی
|
Spain
|
۱۰:۴۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۵۴
۳۷
استاد اخلاق مدافع حامی فتنه و فتنه گران ! فرزندان نیکو خصال هاشمی مورد حمایت آمریکا !
ناشناس
|
Spain
خاطرات من در اوردی حاج اقا بی احترامی به امام نیست؟ شرکت نکردن در مراسمات بعد انتخابات 88 بی احترامی به رهبر نیست؟ همسویی با فتنه 88 خیانت به ارمان امام نیست؟
سرشت
|
Spain
بله
بایداضافه کرد ایشان در رد سخنان آقای خامنه ای فقط میگوید من قبول ندارم نمیتوانم باور کنم چون به هاشمی اطمینان دارم ودیگر پیگیری نکردم.
از نظر فقهی این عین بی اخلاقی است که بی دلیل تکذیب کنیم
استادی اخلاق را از مرحوم خوشوقت سراغ بگیریم نه از کسانی که سلم وحربشان قطی شه ومعیّت ندارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۲۰
۱۳
برو بابا.قلمی در دست امام!!!!!!!
این چه قلمی هست که میخواست کشورو در فتنه 88 .......در ضمن کشور دچار تحریم داخلی هست.تحریم خارجی روی قیمت سیب زمینی و گوجه تاثیر نداره.مرگ بر تحریم کننده های داخلی
جاهد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۵۳
۳۰
جناب اقای طباطبایی اون نامه بدون سلام و عرض ادب هم مد نظرتان باشد
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۴۷
۵۹
درود بر تو آقای طباطبائی.
درود بر هاشمی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۲ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۳۵
۱۸
حاج آقا طباطبایی هنوز در سالهای دور هستند و سخنانشان با وضعیت کنونی جامعه تطابق ندارد. آن زمان که این اشخاص و نیز شبکه های ماهواره ای افکار خود را به آحاد جامعه نفوذ نداده بودند این روش که ایشان گفتند کاملا درست است اما اکنون که آنان افکار خود را با استناد به سابقه انقلابی! و مبارزاتی! خود و حتی با توسل به برخی منسوبین به امام، به خورد جامعه بدهند باید روشنگری کرد تا همه بدانند آن زمان که امام حرف از اتحاد میزدند و وظیفه همه مرگ بر امریکا گفتن، به معنای تایید کار اشتباه اینها نبود بلکه آن زمان جای مطرح شدن این حرفها نبود اما الان زمان روشن شدن است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۴۹
۲۶
آقای هاشمی با نوشتن نامه بی سلام و السلام به مقام معظم رهبری در سال 88 نشان داد که از ولایت فاصله گرفته است.
راز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۳۳
۲۲
حاج آقا از آفتابه چه خبر!!!
sun
|
Iran (Islamic Republic of)
اون یکی دیگه بود.از قضا اون آقاهه از محکوم کنندگان فتنه بود.
سرباز ولایت2
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۳۳
۱۴
ولی عملکرد عالی جناب سرخ پوش که عکس این گفته هست
در ضمن یکی این وسط داره دروغ میگه یا آقای طباطبایی یا ..
حرمت امامزاده به متولی اونه
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۲۴
۴۲
آفرین بر این مرد اخلاق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۴۹
۱۸
انتخابات 88 فتنه اکبر بود.
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۰
۲۳
به خدا من گیج شده ام نمیدونم باید حرف و تفسیر چه کسی را باور کنم . آیا آقای هاشمی و امثالهم خیانت کارند یا خدمت گذار
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
پدر جان تو بهتره روزنامه ورزشی یا سینمایی بخونی به این گار ها کاری نداشته باش چون در گیجی دائم بسر خواهی برد
سرشت
|
Iran (Islamic Republic of)
گیجی از بیخبری ودهن بینی است اگر با خبر و تحلیل گر باشیم بصیرت مارا ازگیجی در میاره
در جنگ صفین هم خوارج از قرآن سر نیزه یاران معاویه گیج شدند وبر امام علی علیه السلام شوریدند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
اگر نگاهی به حوادث سال 88 بیندازی متوجه میشوی که چه کسی بهمراه فرزندانش بدنبال اغتشاش آفرینی و فتنه بود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۴۱
۱۷
آقای منتظری که آدم ساده لوحی بود و نباید در سیاست دخالت میکرد و آقای هاشمی که در جریان فتنه 88 از مسیر ولایت فقیه منحرف شد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۳ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۲
به فرموده امام خمینی(ره) : ملاک حال فعلی افراد است .
امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۶
۶
ببینید اینا دارن پشت پرده به نام کارگزاران و اصلاحات واعتدال و ... چه غ.....ی میکنن که آیت الله محمد خامنه ای مجبور به شکستن سکوت شده و اینجوری افشا گری کرده...مطمئناً ایشون خیلی خیلی باتقواتر و عادلتر و باانصاف تر از امثال شیخ اکبر و شیخ حسن و سید محمد و ....هستن و در این مورد بنا به نسبتی که با حضرت آقا دارن امکان دروغ گفتنش وجودنداره...
م ع
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۸
در اسلام شهادت یک نفر پذیرفنه شده نیست چه اینکه خودش در مظان اتهام باشد.مطالب آقای خامنه ای منطقی ومتبادر به واقعیت وآقای طباطبائی احساسی وعاطفی است
محمد حسین
|
France
|
۱۸:۲۹ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۷
۱۴
خدا اقای منتظری را رحمت کنه. هر وقت اسمش را میشنوم یا یادش می افتم دلم به درد میاد.
عاشق سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۸
همین مونده بود آقای طباطبایی بیاد حرف بزنه . بهتره ایشون بره منبر و ...
منصور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۴
۲۰
درود برآقای طباطبایی
مرحوم منتظری سینه اش چاک انقلاب بود ..........
وهمچنین آیت الله هاشمی
حال چه میگویند نو نهالان دانشگاهها یا حوزه ها که فقط یک مقلدند ونه یک متفکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۱ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۷
واقعا" هاشمی اول انقلاب با هاشمی سالهای اخیر تفاوت چشمگیری داشته است و به نوعی از انقلاب فاصله گرفته است.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۶
۳
آقای طباطبایی عزیز در بزرگی و اقتدار امام (ره) که شکی نیست ولی این جمله شما "این خیلی ناگوار است که آقایان عنوان می‌کنند برخی از اقدامات به امام(ره) تحمیل می‌شده است، من نگرام که یک رهبر فرزانه هوشمند را طوری دیگر ترسیم می‌کنند. " از شما میپرسم مگه یاران بی بصیرت امیر المومنین امام علی (ع) در جنگ صفین ماجرای حکمیت ابوموسی اشعری رو بر امام معصوم زمان خود تحمیل نکردند حالا از تعجب شما ما متعجب میشیم شما که خیلی بهتر از ما جوانها از این موارد آگاهی دارید تعجب و حیرت شما برای چیست؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۰ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۵
یک بچه کوچک هم میداند که اقای هاشمی ولایت مدار است یانه
کافی است مواضع و نامه ایشان در ایام فتنه بار دیگر مرورشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۶ - ۲۵ آذر ۱۳۹۳
۱۱
۱
كاملا هم در كنار هم بودند. هم فيزيكي و هم در عملكرد ...
یک طلبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۲
اقای طباطبایی خودرادرجایگاه استاداخلاق میبینیدویکطرفه به قاضی میروید نامه امام به منتظری راچه میگویید !
شمارابخداقسم حمایت سرسختانه هاشمی راازفتنه گران رانادیده گرفتن اخلاق است!ظلم واجحاف درحق رهبری ازهاشمی وهمسروفرزندانش .....اینها چه اقای طباطبایی انصاف درقضاوت ندارید اشتباهات ایت الله سید محمد خامنه ای رابتمامه می بینید یک اشتباه از ایت الله هاشمی طی 50سال نمی بینید معلوم است که شما هم رعایت نمیکنید مگراینها اولیات اخلاق نیست ؟انصاف درنقد؟حق محوری؟ کلمات صریح امام رادرباب اقای منتظری نادیده گرفتید!تمام اتکاء وپشتوانه فتنه گران اقای هاشمی بودچرابرای خدانمیگویید فاعتبروایا اولی الابصار
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۸
۴
خواهشا یک نفر صفحه226 کتاب خاطرات آقای هاشمی رابه آقای طباطبایی نشان بده بابا شما میگی هاشمی دروغ نمیگه خوب ببین خودش نوشته روزتاسوعاوعاشورا70 سدلتیان اسکی روی آب اینو که تاریخ نویسان دست دوم ننوشتند بخدا قسم خودش نوشته چراقدیسش میکنی!!!
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۶
۲
سلام-اقای طباطبایی به شما متوسل شده اند؟ یا کسانی دیگر هم بعد از شما برای اقای هاشمی از این حرفها خواهند زد -چیزی که شما میگویید یا کسان دیگر خواهند گفت بیشتر شبیه شوخی است-
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۵
۱۲
آقا همه مسئولین نظام، بد و فتنه گر اما یک سری کفش زن و مُهر زن و افراطی، خوب!!!باشه!!!
ولی بدونید آسیاب به نوبت
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۰۲ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۶
۴
حاج آقا میفرماین هاشمی از خود برای حفظ رهبری انقلاب خرج کردن !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

میش بگین چرا همچنان در مورد فتنه ضد ولایت 88 موضع معین اتخاذ نکردن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقا مردم رو شما بیسوااااااااااااااااااااااااااد فرض کردین یا...؟؟؟؟؟؟
مریم
|
Hong Kong
|
۰۷:۵۴ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۶
۴
جای بسی تاسف است که یک معلم اخلاق بعد از دیدن این همه بی اخلاقی و ... از شخصی مانند اقای منتظری حمایت میکند انسان اگر از درد این مطلب بمیرد جا دارد اقای طبا طبایی واقعا برای شما متاسفم که چشمان خود را به روی واقعیتها بسته ایید
فریبا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۷ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۲
۱۹
خداوند آیت الله منتظری را رحمت کند و آیت الله هاشمی و حاج آقای طباطبایی را زنده و پایدار بدارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۶ - ۲۶ آذر ۱۳۹۳
۱۹
۳
حال فعلی آقای هاشمی با حال ایشان در اول انقلاب کاملا" تفاوت کرده است .