۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷
چرا متهم یک "ایرانی شیعه" بود؟

ارتباط گروگانگیری سیدنی با راهپیمایی اربعین و فتنه ۸۸

بعد از ناکامی غرب در سانسور خبری حماسه اربعین، گروگانگیری یک ایرانی شیعه با پرچم داعش،پروژه مناسبی برای انحراف افکار عمومی بود. از طرفی تلاش ها برای واگرایی ایرانیان تازه مهاجر غرب با نظام بعد از فتنه ۸۸ نیاز به برنامه‌هایی اینچنینی دارد!
کد خبر : ۲۱۵۰۲۵
گروه سیاسی صراط - برگزاری مراسم اربعین امسال در عراق با پشتیبانی و البته ناوبری مطلق جمهوری اسلامی در حالی که حتی یک انفجار نیز در کربلا به وقوع نپیوست، باعث گردید که اتاق فکرهای غربی پس از اجرای پروژه ناقص و از پیش شکست خورده سانسور پوشش تصویری این رویداد بی نظیر جهانی، به فکر تحت الشعاع قرار دادن آن با حادثه ای تروریستی آن هم توسط یک شیعه ایرانی افتادند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، باید شروع این سناریو را در تصویر روی جلد هفته نامه اکونومیست درباره قاسم سلیمانی جست و جو نمود. وقتی که این هفته نامه در پرونده ای فرمانده سپاه قدس ایران را "الهه انتقام" می نامد، باید هم در ادامه فیلم نامه شیعه هراسی آن هم از نوع ایرانی به سراغ یک سردسته گروگان گیر ایرانی و البته قبلا آخوند نیز می رفتند.

شیخ هارون مونس؛ با نام واقعی «محمد حسن منطقی (بروجردی)، روحانی متولد ایران ؛ که 19 سال پیش با اخذ پناهندگی، ساکن استرالیا شده بود، طی یک عملیات گروگانگیری در شهر سیدنی به همراه دو گروگان دیگر کشته شد. در سوابق وی آمده که «تفاسیر لیبرالیستی وی از اسلام موجب دستگیری فرزند و همسرش شد و در سال 1996 به عنوان پناهنده از ایران فرار کرد». در 15 نوامبر 2013، هارون توسط پلیس «نیوساوث ولز» به مشارکت در قتل همسر سابقش به وسیله چاقو و آتش زدن وی متهم شد.

رسانه‌های استرالیایی گزارش کردند که فرد گروگانگیر از گروگانها خواسته تا با رادیو محلی تماس برقرار کنند و گفته است که از طرف «داعش» چنین کارهایی را صورت داده است.

تحت الشعاع قرار دادن راهپیمایی بزرگ اربعین، با گروگان گیری روحانی شیعه!
تصویر گروگان گیر، محمد حسن منطقی (بروجردی)

در برجسته سازی زیرکانه این گروگان گیری همین بس که این فرد پس از اعلام نمایش پرچم داعش توسط دیگر همکارانش، توسط رسانه های غربی با لباس روحانیت شیعی والبته عبا و لباده در رسانه ظاهر می شود.

بر این اساس، اگر فردا یا فرداهای دیگر باز یک ایرانی مهاجر مثلا در کانادا دست به چنین اقداماتی زد، هرگز نباید تعجب کرد. این پروژه ای است که در چندلایه طراحی شده است که به برخی از اهداف آنها در ذیل اشاره می شود:

مبارزه ایران با داعش مستقل از ائتلاف غربی ها

عزم ایران در مبارزه با داعش که بیشتر حول شخصیت قاسم سلیمانی شکل گرفته است و از سوی دیگر عدم حضور ایران در ائتلاف ضد داعش، خشم مقامات آمریکایی را بر انگیخته است. از سوی دیگر تامین امنیت بیش از 20 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی علیرغم تهدیدات داعش، قدرت واقعی ایران را در منطقه به رخ رقبا کشید. آمریکائی ها از ساخته شدن یک چهره قهرمان ضد داعش از ایران در برابر ائتلافی که به راه انداخته اند، بسیار هراس دارند، زیرا تاکنون ایران را به عنوان محور شرارت و حامی تروریسم به جهانیان نشان داده اند و اکنون با اقدامات موفقیت آمیز ایران علیه داعش تمامی این انگاره ها نزد افکار عمومی در حال رنگ باختن است.

پس طبیعی است که هراز گاهی با علم کردن این نوع حادثه ها و خونین نشان دادن آنها، پروژه ایران هراسی را جان دیگری ببخشند و نشانه آن این است که بی بی سی فارسی از صبح دیروز بدون انکه هنوز هویت گروگانگیر مشخص باشد، پوشش عجیب و غریب رسانه ای برقرار کرد و البته تیتر آخر شب این شبکه، "پایان خونین گروگانگیری شیخ هارون ایرانی" بود.

فاصله انداختن میان ایرانیان مهاجر و نظام جمهوری اسلامی

هدف خطرناک تر دیگر ادامه این نوع پروژه ها، ایجاد و تعمیق واگرایی بین نسل های تازه مهاجر ایرانی با حاکمیت نظام است. این نسل، پرورش یافته در زمان نظام است و بیشترین وابستگی ها را با منافع ملی دارد و بر خلاف اپوزیسیون فسیل شده ای از نوع گروهکهای سلطنت طلب و منافقین، حاضر به هر اقدامی علیه منافع ملی نیست.

جالب توجه است که ماجرای فتنه 88 علیرغم تلخی، موج همگرایی در بین ایرانی ها را شکل داد و فسیلهای سیاسی را به وحشت انداخت، به گونه ای که سلطنت طلبها و منافقین که هرگز نظام فعلی را قبول نداشته و ندارند با پرچم جنبش سبز در مراسم اعتراضی حضور پیدا می کردند. ایجاد این موج تصنعی واگرایی بیشتر به دلیل تحریک جمعیت ایرانیان مهاجر برای قرار گرفتن اجباری در پازل های طراحی شده بعدی از جمله ساخت اپوزیسیون با بافت های جدید و بروز شده مطابق با وضعیت امروز ایران و نه سه دهه پیش است. هر چند این پروژه یک بار در سال 88 با شکست روبرو شد ولی هنوز از روی میزهای ایران اندیشکده های غربی بطور کامل برداشته نشده است.