۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱

کلاهبرداری با چک های سرقتی

مرد تاجر که با فریبکاری و اغفال فروشندگان محموله‌های میلیونی با چک‌های سرقتی دست به کلاهبرداری می‌زد، دستگیر شد.
کد خبر : ۲۱۵۰۳۲
صراط: مرد تاجر که با فریبکاری و اغفال فروشندگان محموله‌های میلیونی با چک‌های سرقتی دست به کلاهبرداری می‌زد، دستگیر شد.

از روز 19 شهریور سال جاری پلیس پایتخت در برابر کلاهبرداری حرفه‌ای یک دزد در جریان تجارت 19 تن خرما قرار گرفت.

وقتی ردیابی مرد شیاد با دستور بازپرس شعبه 15 دادسرای ناحیه 4 تهران در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت فروشنده خرما که باور نداشت چنین سرنوشتی داشته باشد تحت تحقیق گرفته شد و گفت: برای فروش 19 تن خرما اقدام به دادن آگهی در روزنامه کرده بودم که مردی با شماره تلفن من تماس گرفت و ادعا کرد محموله خرما را می‌خرد. پس از نخستین ملاقات و توافق بر سر کیفیت خرما سرانجام خریدار 185 میلیون تومان را نقدی پرداخت کرد و بقیه پول را در 15 چک به من داد، به وی اعتماد داشتم و پذیرفتم تا بار خرما را به صورت کامل به وی تحویل دهم.

این مرد ادامه داد: در زمان سررسید نخستین چک به شعبه بانک نارمک رفته بودم که متوجه شدم چک سرقتی است. با شماره تماس این مرد به نام «امیر ارسلان» تماس گرفتم اما پاسخگو نبود. به دومین شعبه و در ادامه به سایر شعب مراجعه کرده و در کمال تعجب متوجه شدم همه چک‌ها سرقتی هستند و دستور توقیف آنها در سیستم بانکی ثبت شده است. در حالی که هیچ سرنخی از مرد شیاد در دست نبود کارآگاهان با کلاهبرداری‌های مشابه دیگری مواجه شدند که در جریان فروش برنج، ساعت، عینک، عطر، تلویزیون ال‌سی‌دی، لپ‌تاپ و تجهیزات رایانه‌ای به دام مرد فریبکار افتاده بودند. تجسس‌ها نشان داد همگی مالباخته‌ها برای فروش اقلام و تجهیزات خود اقدام به دادن آگهی فروش در روزنامه کرده و جوانی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.

دستگیری مرد شیاد

روز 19 آذرماه وقتی فروشنده تجهیزات رایانه‌ای در تهرانپارس یک روز پیش از زمان سررسید چک به شعبه بانک مراجعه کرده بود تا از وجود پول در حساب خریدار لپ‌تاپ‌ها اطمینان پیدا کند پی برد چک‌ها سرقتی است.

ماجرای این مرد که با پلیس 110 تماس گرفته بود به تیم پایگاه 4 پلیس آگاهی مخابره شد و از سوی کارآگاهان تحت آموزش پلیسی قرار گرفت.

روز 22 آذرماه وقتی «امیر» 27 ساله در تهرانپارس نزد فروشنده لپ‌تاپ رفت دستگیر شد و در برابر صفی از طعمه‌هایش ایستاد. امیر که چاره‌ای جز اعتراف نداشت، همه این کلاهبرداری‌ها را به گردن گرفت و گفت که پس از خرید، همه خرماها و تجهیزات را در کمتر از 24 ساعت و با قیمتی پایین‌تر از قیمت بازار به فروش می‌رساند.

با این اعترافات کارآگاهان در بررسی‌های ویژه و در حالی که چک‌های سرقتی زیادی به‌دست آورده بودند پی بردند امیر شکارهای زیادی داشته و بیشتر در مناطق پاسداران، تهرانپارس و نارمک به جرایم خود دست می‌زد. بنابر این گزارش، کسانی که با همین شگرد گرفتار شده‌اند می‌توانند برای پیگیری پرونده‌شان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.
منبع: ایران