۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۷

تبلیغ‌شرکت زنجانی در یک روزنامه! +تصاویر

بابک زنجانی" با نام کامل "بابک مرتضی زنجانی" یکی از بزرگترین متهمان به فساد و رانت خواری در کشور است که نامش در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و فساد اقتصادی در دوران دولت دهم مطرح شد.
کد خبر : ۲۱۵۱۹۰
صراط: روزنامه "آرمان" چند وقتی است که به تبلیغ شرکت هواپیمایی قشم متعلق به بابک زنجانی می پردازد.
 
"بابک زنجانی" با نام کامل "بابک مرتضی زنجانی" یکی از بزرگترین متهمان به فساد و رانت خواری در کشور است که نامش در جریان فعالیت‌های کلان مالی مرتبط با دور زدن تحریم‌های بین‌المللی و فساد اقتصادی در دوران دولت دهم مطرح شد.
 
وی که در تاریخ ۹ دی ۱۳۹۲ توسط دادستانی کل کشور بازداشت شد، بدهی بیش از دو و نیم میلیارد یورو به وزارت نفت و بانک مرکزی و همچنین جعل اسناد بانکی با پرداخت رشوه به بانک ملی تاجیکستان برخی از اتهامات اوست.
 
نام بابک زنجانی همچنی در پرونده رضا ضراب، ایرانی دستگیرشده در ترکیه به اتهام قاچاق طلا مطرح شده است. رضا ضراب در دادگاه گفته است که مدیر تحت فرمان زنجانی بوده و هیچ اختیاری نداشته است.
 
 
زنجانی که رئیس هیئت مدیره هواپیمایی قشم است، به گفته خودش دارای بیش از ۷۰ شرکت است و در مصاحبه‌ای با ایسنا گفته است که او ۶۴ شرکت داخلی و خارجی دارد و "هم‌اکنون در ایران و دیگر کشورهای دنیا با ۱۷ هزار نفر پرسنل مشغول ارائه تجارت و خدمات هستیم.
 

هواپیمایی قشم یکی از هواپیمایی‌های خصوصی و از زیرمجموعه‌های شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم متعلق به بابک زنجانی است که در سال ۱۳۷۲ با اجاره نمودن هواپیما فعالیت پروازی خود را با نام فراز قشم شروع کرد.
 
 
"محمدعلی نوریان" قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در صنعت هوانوردی در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ۹۳ در گفتگو با خبرگزاری آنا درباره سرنوشت شرکت قشم ایر یا همان فراز قشم که یکی از دارایی های بانک زنجانی است،‌ گفت: جلساتی در قوه قضاییه و دادستانی برگزار شده‌است و براساس تصمیماتی که گرفته شد، قرار است برای اینکه شرکت به فعالیت خود ادامه دهد فعلا شرکت سرپا نگه داشته شود تا تکلیف این شرکت هواپیمایی مشخص شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به این تصمیم قوه قضایه بهترین و تخصصی‌ترین جایی که می‌تواند این شرکت را تا اطلاع ثانوی اداره کند و سرپا نگه دارد قطعا صنعت هوانوردی و وزارت راه و شهرسازی است.
 
این روزها در شرایطی که اطرافیان هاشمی رفسنجانی و اهالی دولت یازدهم این روزها تلاش بسیاری می کنند که دولت قبل را به واسطه ارتباط با بابک زنجانی مورد تخریب قرار دهند، حالا درج آگهی شرکت مربوط به بابک زنجانی در روزنامه متعلق به حامیان هاشمی رفسنجانی جای سوال و تعجب است.

منبع: راه دانا