۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶

شهاب‌حسینی‌راوی‌کربلا،جغرافیای‌یک‌تاریخ

بهروز مفید گفت: "شهاب حسینی" باریگر سینما و تلویزیون راوی مستند سینمایی " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " است.
کد خبر : ۲۱۵۲۴۳
صراط:  بهروز مفید تهیه کننده مستند سینمایی " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " در خصوص روند تولید این اثر گفت: کار تصویربرداری مستند سینمایی " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " به اتمام رسیده و تدوین کار نیز مراحل پایانی را سپری می‌کند.

وی ادامه داد: مجید انتظامی در حال ساخت موسیقی این فیلم مستند بوده و شهاب حسینی راوی " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " است.

این تهیه کننده گفت: این مستند روایت تصویری از کربلا معلی از سال 61 هجری قمری تا به امروز بوده و حضور میلیونی زائران عبدالله الحسین را به تصویر می‌‌کشد.

وی افزود: مستند سینمایی "کربلا، جغرافیای یک تاریخ " در مقطع عاشورا بازسازی شده و از هنرهای پرده خوانی، تعزیه و نقاشی در کار استفاده کردیم که ترکیب آنها کار را متفاوت کرده است.

مفید اظهار داشت: مستند " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " را به بخش مستند جشنواره فجر سی و سوم ارسال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: از اربعین سال گذشته سه گروه فیلمبرداری را به کربلا فرستادیم تا آیین و سوگواری محرم را به تصویر بکشند؛ همچنین در هفت شهر ایران نیز از جمله تهران، بوشهر، کرمانشاه، یزد، تبریز و چندین شهر دیگر مراسم عزاداری و سوگواری نیز تصویربرداری شده است.

مفید ضمن اشاره به این نکته که این مستند سینمایی به سفارش حوزه هنری ساخته شده است، عنوان کرد: برای ساخت " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " با مشکلات بودجه زیادی مواجه شدیم.

این تهیه کننده گفت: مستند " کربلا، جغرافیای یک تاریخ " از جلوه های ویژه بصری خوبی برخوردار است و امیدوارم که این بخش کار در جشنواره مورد توجه قرار بگیرد.

وی ضمن بیان این مطلب که تمام اتفاقاتی که در کربلا رخ داده با استفاده از پرده خوانی و تعزیه به تصویر کشیده شده، اظهار داشت: از هنرمندان حرفه‌ای تئاتر برای تعزیه این مستند بهره‌مند شدیم و همچنین از صداهای شاخص نیز برای روایت این مستند سینمایی استفاده کردیم.

مفید خاطرنشان کرد: داریوش یاری نویسنده و کارگردانی این مستند را به عهده داشت و حجت الاسلام و المسلمین رسول جعفریان و حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود طباطبایی نژاد مشاوران مذهبی، محمد علی قلی زاده مدیرتصویربرداری، سیدمهدی موسوی طراح صحنه و لباس و شهرام خلج گریمور این مستند هستند.