۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷
فرمانده ناجا مطرح کرد

مشخص نیست هویت گروگانگیر سیدنی همانی باشد که اعلام شده

فرمانده ناجا با بیان اینکه همکاری خوبی با پلیس استرالیا داریم، ادامه داد: اگر اجازه بدهند نیروهای ما وارد شده و وضعیت را روشن می‌کنند هنوز هم مشخص نیست که هویت این فرد همان کسی باشد که اعلام شده است.
کد خبر : ۲۱۵۳۰۰
صراط: فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه همکاری خوبی با پلیس استرالیا داریم، گفت: شاید افراد دیگری در استرالیا صحنه‌گردان این گروگانگیری بوده‌اند.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در جریان سفر به مازندران در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی استان اظهار داشت: نیروی انتظامی قبل از پایان هر سال با برگزاری نظرسنجی اولویت و مطالبات مردم در برخورد با جرایم را ارزیابی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مبارزه با سرقت‌ در سال 93 از اولویت‌های نیروی انتظامی بود، افزود: روند رشد سرقت را تا آذر ماه مهار کردیم و این روند رو به نزول است و امسال کاهش سرقت را در کشور تجربه می‌کنیم.

این مسئول با بیان اینکه مبارزه با فروشندگان مواد مخدر اولویت دوم نیروی انتظامی بوده است، ادامه داد: در بعضی از استان‌ها زیرساخت‌های نگهداری از این افراد فراهم بود و عملیات به خوبی انجام شد.

احمدی‌مقدم با اشاره به کاهش 12 درصدی سرقت در مازندران، خاطرنشان کرد: مازندران در همه شاخص‌های امنیت و جرم بهبود وضعیت دارد.

وی با اشاره به اینکه افزایش نزاع، دعوا و استفاده از سلاح در مازندران افزایش یافته بود که نیروی انتظامی این استان با قاطعیت وارد شد و با این افراد برخورد کرد، متذکر شد: امسال کاهش هفت درصدی تصادفات را در کشور تجربه کردیم و اگر دولت با بسیج امکانات به کمک ما می‌آمد کاهش تصادفات سرعت بیشتری می‌گرفت.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در طول ماه به صورت میانگین 42 تا 50 تن کشفیات مواد مخدر دارد.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه اکثر استان‌ها در طرح ارزیابی میانگین نمره 86 از 100 را دریافت کرده‌اند، افزود: فرمانده انتظامی مازندران به عنوان فرمانده نمونه در جشنواره مالک اشتر نیروی انتظامی انتخاب شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از یک میلیون و 290 هزار زائر ایرانی حاضر در اربعین 900 هزار نفر به کشور بازگشتند، اظهار داشت: نیروی انتظامی علاوه بر تشکیل قرارگاه در خوزستان 5 هزار نفر نیروی کمکی به این منطقه اعزام کرده است.

فرمانده ناجا در پاسخ به سئوال فارس مبنی بر اقدامات نیروی انتظامی در کاهش آمار اعتیاد در میان بانوان گفت: وزارت بهداشت و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر باید در این زمینه ورود بیشتری پیدا کنند، هر چند که نیروی انتظامی هم با تمام توان در راه مبارزه با مواد مخدر فعالیت دارد.

وی درباره دلایل اعتیاد در زنان اظهار داشت: عمده اشاعه اعتیاد در داخل خانواده، لذت‌جویی، فریب خوردن برای رژیم‌های لاغری و تمرکز در امتحان است که نیازمند پیشگیری است.

احمدی‌مقدم یادآور شد: 5 درصد از معتادان کشور را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی در پاسخ به سئوالی دیگر مبنی بر هوچی‌گری دولت‌های استکباری درباره گروگانگیری سیدنی گفت: دشمنان در آستانه اربعین و همایش بزرگ ولایی تلاش کردند یک بار دیگر اسلام‌هراسی و شیعه‌هراسی را به نمایش بگذارند.

وی با بیان اینکه همکاری خوبی با پلیس استرالیا داریم، ادامه داد: اگر اجازه بدهند نیروهای ما وارد شده و وضعیت را روشن می‌کنند هنوز هم مشخص نیست که هویت این فرد همان کسی باشد که اعلام شده است.

احمدی‌مقدم یادآور شد: شاید دست‌های دیگری این صحنه‌ها را ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه درباره استرداد مجرمان باید با استرالیا به توافق برسیم، خاطرنشان کرد: پلیس استرالیا درباره پناهجویان ایرانی همکاری خوبی با ما دارد.


وی در پایان درباره قاچاق آبزیان خاطرنشان کرد: باید از منابع دریای مازندران حفاظت جدی صورت گیرد و نیروی انتظامی هم برای این حفاظت آمادگی دارد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط ناجا سیدنی
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز