۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲
از سال ۱۹۷۳ تاکنون

فلسطینی‌های ترورشده توسط اسراییل +اینفوگرافی

«مبارزه و جهاد تنها راه آزادی فلسطین» نقطه اشتراک تمامی رهبرانی بود که طی ۴ دهه اخیر توسط صهیونیست‌ها چه در داخل و چه در خارج از فلسطین ترور شده‌اند.
کد خبر : ۲۱۵۳۱۱
صراط: از زمان اشغال سرزمین فلسطین و بویژه طی دوره مقاومت و قیام فلسطینی ها علیه اشغالگران صهیونیستی بسیاری از رهبران فلسطینی گزینه مقاومت  را به عنوان تنها ابزار آزادی تمامی خاک فلسطین از بحر(دریای مدیترانه) تا نهر(رود اردن) انتخاب کردند. به گونه ای که شعار« مبارزه  تنها راه» که کمال عدوان در ابتدا و بر روی کاغذ و سپس با خونش به رشته تحریر درآورد بعدها نقطه اشتراک تمامی رهبران فلسطینی از علی حسن سلامه گرفته تا شیخ احمد یاسین شد.

به مناسبت ترور اخیر زیاد ابوعین وزیر مشاور در امور مبارزه با دیوار حایل و شهرک سازی فلسطین توسط صهیونیست‌ها پایگاه خبری العهد لبنان در گزارشی تمامی رهبران بلندپایه فلسطینی که از سال 1973م تاکنون در داخل و خارج فلسطین توسط صهیونیست‌ها ترور شده اند را در قالب اینفوگرافی فهرست کرده است.

بر پایه این گزارش، سال 1973 م را باید اولین سالی دانست که در آن چند رهبر فلسطینی هدف اقدام تروریستی صهیونیست‌ها شدند. کمال عدوان ، کمال ناصر و محمد یوسف النجار از رهبران بلند پایه جنبش فتح در بیروت هدف عملیات تروریستی اسراییل شده و به قتل رسیدند.

* علی حسن سلامه دیگر عضو بلند پایه فتح نیز در سال 1979 م در بیروت ترور شد.

* در سال 1988 م خلیل الوزیر از رهبران ارشد جنبش فتح در تونس توسط عوامل صهیونیستی به شهادت رسید.

* صلاح خلف ابو ایاد از دیگر رهبران بلندپایه و عضو شورای مرکزی جنبش فتح نیز در سال 1991 در تونس توسط صهیونیست‌ها ترور شد.

* در سال 1995 م دکتر ابراهیم فتحی الشقاقی دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در کشور مالت توسط عوامل صهیونیستی ترور شد و به شهادت رسید.

* مهندس یحیی عیاش ملقب به مهندس عملیات استشهادی از فرماندهان ارشد نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در سال 1996 در فلسطین هدف اقدام تروریستی صهیونیست‌ها واقع شد و به درجه رفیع شهادت نایل گشت.

* در سال 2001 م ابو علی مصطفی دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در خاک این کشور اشغال شده به دست عوامل صهیونیستی به شهادت رسید.

* در سال 2002 م نیز صلاح شحاده از اعضای بلند پایه جنبش حماس نیز در غزه هدف یک عملیات ترور هوایی قرار گرفت و ساختمان سه طبقه ای بر سر او و 14 عضو از خانواده اش خراب شد.

* در سال 2003 م نیز شیخ احمد یاسین رهبر معنوی و موسس جنبش حماس در فلسطین به همراه ابراهیم المقادمه و اسماعیل ابو شنب از دیگر رهبران ارشد حماس در غزه هدف عملیات تروریستی صهیونیست‌ها قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

* در سال 2004 م  عبدالعزیز الرنتیسی رئیس دفتر سیاسی حماس  در غزه و یاسر عرفات  رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله واقع در کرانه باختری در دو اقدام جداگانه از سوی صهیونیست‌ها ترور شدند.

* در سال 2009 م و در اثنای جنگ 22 روزه غزه سعید صیام از رهبران حماس و وزیر کشور دولت قانونی فلسطین در یک عملیات ترور هوایی توسط صهیونیست‌ها به شهادت رسید.

* محمود المبحوح از رهبران بلند پایه جنبش جهاد اسلامی در سال 2010 م در شهر دبی امارات متحده عربی توسط عوامل موساد به شهادت رسید.

* در سال 2012 م نیز احمد الجعبری فر مانده گردان شهید عزالدین القسام شاخه نظامی جنبش حماس توسط صهیونیستها ترور شد.

* و در دسامبر  سال 2014م نیز زیاد ابوعین رئیس هیات مبارزه با دیوار حایل و از اعضای فتح توسط عوامل صهیونیستی به قتل رسید.

برای دیدن تصاویر رهبران و فرماندهان ترور شده فلسطینی از سال 1973 تاکنون بر روی اینفوگرافی زیر کلیک کنید.

فلسطینی‌های ترورشده توسط اسراییل +اینفوگرافی
منبع: فارس