۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۱

هلاکت60 تروریست‌داعش درغرب‌موصل

حزب دمکرات کردستان عراق روز چهارشنبه اعلام کرد: پیشمرگ های کرد هفت روستا را در اطراف منطقه 'زمار' در غرب موصل از تروریست های 'داعش' پس گرفته و 60 تن از آنها را به هلاکت رساندند.
کد خبر : ۲۱۵۴۹۶
صراط: به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، داعش حدود 30 تن از عناصر خود را به خاطر فرار از رویارویی با پیشمرگ ها، اعدام کرد.

'سعید مموزینی' مسئول اطلاع رسانی حزب دمکرات کردستان عراق با اعلام این مطلب افزود: نیروهای پیشمرگ در این عملیات روستاهای کاکامیش، کاریز، کوبانکی، قصرریج، فقیروک، حموکولو و حکنه را به کنترل خود درآوردند.

وی گفت: آزادی این روستاها، پیشروی برای آزادسازی شهر 'سنجار' را تسهیل خواهد کرد.

یک مسئول نیروهای پیشمرگ کرد امروز اعلام کرده بود که نیروهای پیشمرگ، حمله گسترده ای را از سه محور به مواضع داعش آغاز کرده اند.

بنا به اعلام رسانه های خبری حدود 100 حمله هوایی از شب گذشته به مواضع و پایگاه های تروریست های داعش، پیش از شروع عملیات زمینی پیشمرگ ها، صورت گرفته است.

گروهک تروریستی داعش درماه اکتبر محاصره کوهستان سنجار را از سرگرفت که هزاران عضو اقلیت ایزدی آواره شده از روستاهایشان در موصل، به آن پناهنده شده اند.

عناصر داعش، موصل را که دومین شهر بزرگ عراق به شمار می رود، در تابستان اشغال کردند.

این در حالی است که ارتش عراق درچند ماه اخیر توانسته است با کمک نیروهای داوطلب مردمی و عشایر و پیشمرگ های کرد، پیروزی هایی را به دست آورده و برخی شهرها را از وجود تروریست ها پاکسازی کند.

تروریست های تکفیری داعش از 9 ژوئن (19خرداد) با حمله به شمال و غرب عراق، بخش هایی از این مناطق را اشغال کرده و مرتکب جنایت های زیادی شده اند.
منبع: ایرنا