۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲
بان کی مون:

طرح دمیستورا فقط یک قدم نخست است

دبیرکل سازمان ملل متحد در خصوص بحران سوریه و طرح نماینده ویژه او مبنی بر توقف موقت در گیری ها در شهر حلب گفت که این طرح را نباید جایگزینی برای گفتگوهای صلح میان طرفین به شمار آورد، بلکه این طرح قدم اولیه ای است که می تواند زمینه از سرگیری گفتگو های صلح را فراهم کند.
کد خبر : ۲۱۵۵۳۰
صراط: در نشست مطبوعاتی پایان سال میلادی که روز چهارشنبه در مقر اصلی سازمان ملل برگزار شد از 'بان کی مون' سوال شد که ''آیا شما طرحی را که نماینده تان 'استفان دمیستورا' به منظور پایان بخشیدن به بحران چهار ساله این کشور ارائه داده تایید می کنید؟''

بان کی مون در پاسخ گفت هدف نهایی ما استقرار صلح و ثبات و بهبود شرایط زندگی مردم سوریه است، اما آنچه 'استفان دمیستورا' نماینده ویژه سازمان ملل پیشنهاد کرده را نباید به عنوان طرح یک صلح جامع و همه جانبه به حساب آورد.

دبیر کل سازمان ملل افزود: دمیستورا فقط پیشنهاد توقف درگیری ها در شهر حلب را به عنوان نخستین قدم در جهت فراهم ساختن زمینه گفتگو ها مطرح کرده و نباید آن را جایگزینی برای یک صلح گسترده و جامع به حساب آورد.

وی اظهارداشت: برای از سرگیری گفتگو های صلح و تحقق چنین صلحی باید همه عناصر لازم حتی عناصر کوچک و ناچیز مهیا شده باشد و پیشنهاد دمیستورا مبنی بر توقف درگیری ها در شهر حلب گرچه به ظاهر کوچک و بی اهمیت به نظر می رسد یکی از همین عناصر لازم برای فراهم آوردن زمینه از سرگیری گفتگو های صلح محسوب می شود.

دبیر کل سازمان ملل با اشاره به این که استقرار صلح وآرامش در سوریه در نهایت درگرو تصمیم رهبران طرفین درگیر در آن کشور است، گفت که نماینده وی تاکنون توانسته است در گفتگو های مستمری که با رهبران دولت و گروه های مخالف سوریه و سایر کشور های منطقه و جهان داشته رضایت و حمایت آنان از طرح پیشنهادی خود را جلب کند.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز