۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۱

نظر ریابکوف دربارۀ دور کنونی مذاکرات

سرگئی ریابکوف مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه گفت که دور کنونی مذاکرات ایران و گروه 1+5 نویدبخش است.
کد خبر : ۲۱۵۵۳۸
صراط: به نقل از ریانووستی، ریابکوف که برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 در سطح مدیران سیاسی در ژنو بسر می برد، در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: در مجموع می توان گفت: در این دور از مذاکرات، در تمام جهات کار قابل توجه انجام گرفته است.

وی افزود: حتی در مسایلی که توافق وجود ندارد مواضع دوطرف به یکدیگر نزدیک می شود.

مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه مذاکرات را امیدبخش توصیف کرد که در شرایط مساعد جریان یافته است.

وی اضافه کرد: طرف های ایرانی و 1+5 تلاش خواهند کرد تا ماه مارس 2015 به توافق جامع دست بیابند.

ریابکوف روز سه شنبه هم گفت که روسیه از دور کنونی مذاکرات ایران و گروه 1+5 انتظار نتایج مثبت دارد.

وی در گفتگو با ایتارتاس اعلام کرد: انتظار نتایج مثبت از دور کنونی مذاکرات در مورد برنامه هسته ای ایران واقعی است.

ریابکوف افزود: این سخنان صرفا اظهارات دیپلماتیک (بی اساس) نیست که برای سرپوش گذاشتن بر مذاکرات بی نتیجه بیان شود. بلکه گواهی بر ارزیابی درست ما از وضعیت مذاکرات است.

مقام روس اضافه کرد: زمانی که دور قبلی مذاکرات هسته ای در روز 24 ماه نوامبر به پایان رسید طرف های مذاکره کننده در دو قدمی توافق قرار داشتند و بارها به این واقعیت اشاره کردیم و اصلا مبالغه آمیز نبود.

ریابکوف گفت: در دوره مذاکرات قبلی از پایتخت های کشورهای شرکت کننده در مذاکرات از جمله مسکو اعلام شد که حرکت در مسیر گفتگوها از نقطه ای که متوقف شده ادامه خواهد یافت و این موضوع بسیار مهم است.

'سرگئی لاوروف' وزیرامورخارجه روسیه هم اعلام کرد: دستیابی به توافق جامع در مذاکرات هسته ای ایران تا ماه ژوئن آینده امکان پذیر است.

وی روز سه شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی 'فرانس24' گفت: ترجیح می دهیم واقع بین باشیم و بر این عقیده ایم که دستیابی به توافق جامع در مورد برنامه هسته ای ایران امکانپذیر است.

لاوروف خاطرنشان کرد که برنامه زمانی جدید برای دستیابی به توافق جامع که تا پایان ماه ژوئن سال آینده تعیین شده برای حل مسایل فنی و تکمیل آن تنظیم شده است.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: فکر نمی کنم نیازی به تمدید این تاریخ وجود داشته باشد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز