۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۴
حسین شریعتمداری:

روحانی از این دو نفر اعلام برائت کند

مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره اظهارات اخیر شیرزاد و زیباکلام در دانشگاه تهران علیه برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گفت:از آنجا که آنان اصرار دارند خود را از نزدیکان دولت معرفی کنند، اظهارات آنها در گرماگرم مذاکرات هسته ای غیر از متهم کردن دولت به خیانت نمی تواند هیچ معنا و مفهوم دیگری داشته باشد و انتظار آن است که آقای روحانی به صراحت ارتباط مورد ادعای این دو نفر را با دولت تکذیب کند.
کد خبر : ۲۱۵۵۴۳
صراط: احمد شیرزاد نماینده اصلاح طلب مجلس ششم در جریان میزگردی در دانشگاه تهران با موضوع 10 سال مذاکرات هسته ای، مدعی شد برنامه هسته ای ایران هیچ دستاوردی نداشته است. صادق زیباکلام چهره دیگر اصلاح طلب و ستون نویس روزنامه های این جریان نیز گفت هیچ نوآوری علمی در رابطه با هسته ای وجود ندارد.

در این رابطه حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در پاسخ سوالی درباره دلایل این ایراد این سخنان گفت: اظهارات آقایان زیباکلام و شیرزاد در تحقیر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران و بی ارزش نشان دادن دستاوردهای دانشمندان کشورمان اگرچه به اندازه ای با واقعیت ناهمخوان و متضاد است که مضحک به نظر می رسد، اما از آنجا که آنان اصرار دارند خود را از نزدیکان آقای دکتر روحانی و دولت ایشان معرفی کنند، اظهارات آنها در گرماگرم مذاکرات هسته ای غیر از متهم کردن دولت به خیانت نمی تواند هیچ معنا و مفهوم دیگری داشته باشد.

وی اضافه کرد: انتظار آن است که آقای روحانی به صراحت ارتباط مورد ادعای این دو نفر را با دولت تکذیب کند و یا از دروغ بافی های خیانت آمیز آنان اعلام برائت نماید چرا که وقتی آنها دستاوردهای هسته ای ایران را بی ارزش معرفی می کنند به طور طبیعی و منطقی این تصور به ذهن خطور می کند که مبادا دولت محترم قصد دارد در مذاکرات پیش روی با 1+5 توقف کامل فعالیت ها و دستاوردهای هسته ای کشورمان را به عنوان یک امتیاز به حریف واگذار کرده و در مقابل اعتراض ملت که «چرا زحمات چندین و چند ساله دانشمندان هسته ای و خون دانشمندان شهید را نادیده گرفته اید؟!» ادعا کند دستاوردی وجود نداشته که دست کشیدن از آن جای نگرانی داشته باشد و خیانت در امانت ملت تلقی شود!

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: اگر این اتهام از دامن دولت محترم به دور است -که می دانیم هست- دولت برای پرهیز از آلودگی به این اتهام تنها دو راه پیش رو دارد. ارتباط این دو نفر را با دولت تکذیب کند و یا از اظهارات دروغ و دشمن پسند آنان اعلام برائت نماید.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: این نکته نیز گفتنی و از آقایان پرسیدنی است که اگر آنگونه که شما ادعا می کنید فعالیت هسته ای کشورمان دستاوردی نداشته، چرا آمریکا و متحدانش این همه برای متوقف کردن آن با همه توان به میدان آمده اند و درباره گزارشات عینی آژانس از فعالیت ها و دستاوردهای کشورمان چه پاسخی دارند؟

وی با یادآوری یک رویداد تاریخی گفت: البته آقای شیرزاد در مجلس ششم و در حالی که آمریکا و اسرائیل اصرار داشتند که جمهوری اسلامی فعالیت های گسترده هسته ای خود را به آژانس گزارش نکرده است، پشت تریبون رفت و اعلام کرد 19 سال است که به دنیا درباره برنامه هسته ای خود دروغ گفته ایم. اظهارات اسرائیل پسند وی به اندازه ای تعجب آور بود که آقای کروبی رئیس وقت مجلس به وی اجازه نشستن در صندلی خود را نداد و گفت: «در جایگاه بایست و درباره اظهارات خود جواب بده…. من در همه مدت مسئولیتم سابقه نداشته به نماینده‌ای درباره نطقش اعتراض کنم ولی این حرف هایی که شما (شیرزاد) زدید همان حرف هایی است که مرتب رادیو اسرائیل می‌گوید.»
منبع: فارس
برچسب ها: صراط شریعتمداری
نظرات بینندگان
متوسلیان دوست امین
|
-
|
۰۹:۱۰ - ۲۷ آذر ۱۳۹۳
۵۲
۲۴
منتظر باش تا صبح دولتت بدمد!