۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

محکومیت 4 مرد در بمبگذاری متروی لندن

عاملان بمبگذاری متروی لندن محکوم شدند.
کد خبر : ۲۱۵۵۵۴
صراط: عاملان بمبگذاری متروی لندن محکوم شدند.

«رمزی محمد»، «مختار ابراهیم» و «یاسین عمر» سه عضو یک گروهک تروریستی بودند که به تحمل 40 سال حبس محکوم شدند و در این میان متهم چهارم به نام «اسماعیل عبدالرحمن» به جرم توطئه قتل و همکاری در بمبگذاری به هشت سال زندان محکوم شد.

اعضای این گروه چهار نفره در سال 2005 میلادی طی عملیاتی به شبکه متروی لندن حمله کردند و با انفجارهای برنامه‌ریزی شده در سه قطار زیرزمینی و یک اتوبوس شهری 52 شهروند را کشتند.
جست‌وجوهای اسکاتلندیارد تا دو سال پس از این حادثه کشتار جمعی ادامه داشت تا اینکه توانستند سه عضو دیگر و در مجموع هشت تن را در این رابطه شناسایی و دستگیر کنند.

محاکمه اعضای این باند سازمان یافته تروریستی تا سال 2008 میلادی پایان یافت اما درخواست تجدیدنظر و فرجام‌خواهی وکلای متهمان محاکمات آنان را به طولانی‌ترین دادرسی تبدیل کرد.

پس از آخرین جلسه دادگاه در سال 2008 میلادی به‌رغم درخواست‌های وکلای متهمان درخصوص تخفیف در مجازات‌ها قاضی دادگاه با قاطعیت تمام هیچ‌گونه فرجام‌خواهی مجددی را نپذیرفت و یکی از معروف‌ترین سایت‌های انگلیس با بازخوانی پرونده این واقعه بمبگذاری، ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی، هنوز هم به دنبال سایر اعضای گروهک مرگ است.
منبع: ایران
برچسب ها: مترو لندن محکومیت