۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۸

صدور دفترچه بیمه‌های جعلی برای افغان‌ها

اعضای باند حرفه‌ای صدور دفترچه‌های بیمه درمانی در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.
کد خبر : ۲۱۵۵۵۵
صراط: اعضای باند حرفه‌ای صدور دفترچه‌های بیمه درمانی در حاشیه شهر مشهد دستگیر شدند.

سمیه، زمان و عباس  گردانندگان باند حرفه‌ای جعل و کلاهبرداری در مشهد بودند که در مدتی کوتاه با دریافت 150 هزار تومان از هر خارجی غیرمجاز برای آنان دفترچه‌های جعلی  بیمه صادر می‌کردند. اعضای این باند در منطقه گلشهر مشهد با اجاره ساختمانی، شرکتی بی‌نام و نشان دایر کرده و در مدت کوتاهی با تبلیغات در بین اتباع خارجی که  در حاشیه شهر مشهد زندگی می‌کنند اقدام به صدور 500 دفترچه جعلی بیمه خدمات درمانی کردند.

فرمانده پلیس استان خراسان رضوی با اعلام این خبر به شوک گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی خراسان رضوی با کسب اطلاعاتی دراین رابطه به طور غافلگیرانه وارد عمل شدند و محل را با هماهنگی قضایی به طور ضربتی پاکسازی کردند.

سرتیپ دوم بهمن امیری مقدم افزود: در این عملیات عباس، سردسته باند و سمیه و زمان که از متهمان اصلی پرونده هستند پس از انتقال به پایگاه شرق پلیس آگاهی خراسان رضوی در اعترافاتی اظهار داشتند با این ترفند از اتباع خارجی  کلاهبرداری کرده‌اند و طبق نقشه قصد داشتند در دیگر مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد نیز اقدام به کلاهبرداری‌های مشابه کنند.

وی  با اشاره به این مطلب که تحقیقات از اعضای باند ادامه دارد، خاطرنشان کرد: کارآگاهان 500 خارجی فریب خورده را که برای آنان دفترچه‌های جعلی خدمات درمانی صادر شده  شناسایی کرده‌اند و طرح مقابله با اتباع خارجی غیرمجاز در مشهد بزودی اجرا خواهد شد.

سرتیپ دوم امیری‌مقدم در بخش دیگری از اظهارات خود به شناسایی و دستگیری عامل قاچاق داروهای غیرمجاز خارجی از غرب کشور به مشهد خبر داد و گفت: کارآگاهان در این عملیات ضربتی با ردزنی‌های اطلاعاتی، راننده یک اتوبوس مسافربری مسیر کرمانشاه به مشهد که عامل اصلی قاچاق دارو بود را شناسایی و خودرویش را در مبدأ ورودی شهر مشهد توقیف کردند.

وی تصریح کرد: در بازرسی از اتوبوس مسافربری محموله سنگین داروهای غیرمجاز قاچاق  که 220 هزار قلم بود کشف و متهم برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده پلیس خراسان رضوی در پایان با اشاره به هشیاری شهروندان در برابر تبلیغات پوچ و بی‌محتوای شبکه‌های ماهواره‌ای، درباره استفاده از داروهای درمانی و خوددرمانی‌های خطرناک گفت: برابر کارشناسی انجام شده این داروها دارای ناخالصی‌ها و در موارد زیادی  تاریخ مصرف گذشته و حتی دارای برندهای جعلی و قلابی هستند که عواقب  و خطرات زیادی  برای شهروندان ممکن است در پی داشته باشد. بنابراین در این رابطه شهروندان باید هشیاری بیشتری به خرج دهند.     
منبع: ایران
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز