۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

تماس تلفنی ظریف با مقام امنیتی پاکستان

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس تلفنی با مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان حادثه تروریستی پیشاور را محکوم کرد.
کد خبر : ۲۱۵۵۷۷
صراط: محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان روزچهارشنبه طی تماسی تلفنی با «سرتاج عزیر» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی پیشاور و ابراز  همدردی با مردم و دولت پاکستان و خانواده های قربانیان اظهار داشت: اگرچه قربانی شدن جان افراد بی گناه همواره دردناک است لیکن کشته شدن نوجوانانی که می توانند آینده ساز یک کشور باشند تالم وارده را مضاعف می سازد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران براساس سیاست راهبردی خود مبنی بر محکومیت هرگونه اقدام تروریستی و همچنین با توجه به روابط مودت آمیز دوستانه و احساسات برادرانه نسبت به دولت و ملت پاکستان ، حادثه پیشاور را به شدت محکوم می کند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه گفت: اینجانب از طرف خود و همچنین به نیابت از دولت و ملت ایران با دولت و ملت پاکستان و بویژه خانواده ها و بازماندگان قربانیان حادثه ابراز همدردی می کنم و آمادگی داریم در خصوص مداوا و معالجه مجروحین حادثه، هرگونه کمک لازمی را به عمل آوریم.
 
ظریف با اشاره به عملیات تروریستی مذکور ابراز داشت: معتقدیم چنین حوادثی از سوی دشمنان پاکستان و کل منطقه و با هدف ایجاد بی ثباتی و ناآرامی در آن کشور صورت می گیرد. دشمنان اسلام با چنین اقداماتی به دنبال بدنام کردن دین مقدس و مبین اسلام هستند و در جهت منافع دشمنان اسلام عمل می کنند.
 
وزیر امور خارجه کشورمان بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با پاکستان و همچنین سایر کشورهای منطقه در جهت مقابله با افراط گرایی و ریشه کن سازی تروریزم در منطقه تاکید کرد.
 
سرتاج عزیز نیز در این گفتگوی تلفنی از ابراز همدردی دولت و ملت ایران در این حادثه  قدردانی کرد و افزود: همکاری‌های دوجانبه و منطقه ای را موثرترین راه برای مقابله با گروههای تروریستی و افراط گرا دانست.
منبع: فارس
برچسب ها: پیشاور پاکستان