۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۸

نظر حسینی درباره اکران فیلم‌های فتنه

وزیر سابق ارشاد گفت: اکران فیلم‌های حامی فتنه دهن کجی به مسئولان کشور است.
کد خبر : ۲۱۵۶۰۶
صراط: سید محمد حسینی در حاشیه دوازدهمین همایش بسیج و رسانه در مشهد اظهار کرد: همانطور که در مسائل سیاسی، فتنه مسئله یکی از خط‌وط قرمزهای ما هست در مسائل فرهنگی نیز بحث فتنه یکی از خطوط نظام است.
 
حسینی درباره فیلم‌های حامی فتنه عنوان کرد: اکران چنین فیلم‌هایی که در جشنواره فجر سال گذشته نیز به نمایش درآمدند نوعی دهن کجی به مسئولان نظام بود.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه عده‌ای به دنبال تحریف و توجیه فتنه‌گری در نظام هستند که این اقدام ظلم به مردم و نظام است، ادامه داد: کتاب‌هایی که در تأیید و حمایت از فتنه‌گران در داخل و خارج از کشور منتشر می‌شوند به نظام ضربه وارد می‌کنند.

وی به فیلم‌های مطرح شده در جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و افزود: یکی از توجیهات برخی از افراد این است که این فیلم‌ها در دوره قبل مجوز گرفتند که به فرض اگر در دوره قبل هم مجوز گرفته باشند اما در این دوره ماهیت فیلمنامه را تغییر دادند.

حسینی اضافه کرد: اکران چنین فیلم‌هایی اعتراض متدینین، علما و رسانه‌ها را در پی داشته است چرا که نوعی بی‌توجهی به سخنان مسئولان نظام بوده است.

وی با اشاره به موضوع فتنه و فتنه‌گران گفت: در مسائل مربوط به فتنه و خطوط قرمز باید به هشدار نمایندگان مجلس و علما توجه کرد.

حسینی در ارتباط با ممیزی بودن برخی کتاب‌ها عنوان کرد: در سال 89 ضوابط نشر کتاب در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که این شورا نهادی فراتر از دولت است و همه دستگاه‌ها موظف و ملزم به اجرای مصوبات آن هستند.

وزیر سابق ارشاد گفت: کتاب‌های ممیزی در موارد متعدد، به تبلیغ عناصر فراری نظام پرداخته است به طوری که اسماعیل خویی که کارنامه و سوابش مشخص است در هر حادثه‌ای علیه نظام شعر می ‌وید و این تخطی از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است که مسئولان باید با آن مقابله کنند.
منبع: فارس
برچسب ها: اکران ارشاد فیلم