۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

کسری بودجه آمریکا به 100 میلیارد رسید

با کاهش 31 درصدی جریمه‌ موسسات و بانک‌های خارجی از سوی آمریکا، کسری بودجه آمریکا به بیش از 100 میلیارد دلار افزایش یافت، آمریکا طی سالهای گذشته جریمه‌های سنگین موسسات خارجی را در بودجه کشورش استفاده می‌کند.
کد خبر : ۲۱۵۶۴۵
صراط: کسری بودجه آمریکا به بیش از 100 میلیارد دلار رسید.

به نقل از "جپان تو دی" از واشنگتن، بودجه تجاری حساب جاری آمریکا از ماه جولای تا سپتامبر با کسری گسترده مواجه شده است.
 
این کسری عمدتاً به دلیل پرداخت کمتر موسسات خارجی بوده که معمولاً در قالب جریمه از سوی دولت آمریکا دریافت می‌شود. طی سالهای گذشته آمریکا به بهانه‌های مختلف نقض تحریم‌، بانک‌های جهانی و بویژه اروپایی را جریمه‌های سنگین می‌کند.
 
همین روز گذشته آمریکا دومین بانک بزرگ آلمانی به نام کامرز بانک را به دلیل نقض تحریم‌های صورت گرفته از سوی آمریکا علیه کوبا، یک میلیارد دلار جریمه کرد.
 
پیش از این جریمه‌های بسیار سنگینی برای بانک‌های مختلف جهان به بهانه نقض تحریم‌ها علیه ایران اعمال کرده بود،‌ بانک پاریباس فرانسه یکی از آنها بود که با جریمه سنگین مواجه شد.
 
کسری بودجه جاری این کشور 100.3 میلیارد دلار در 4 ماهه سوم سال افزایش یافته که این رقم 1.9 درصد نسبت به رقم قبلی بین ماه‌های آوریل و ژوئن که 98.4 میلیارد دلار بوده رشد داشته است.
 
این افزایش به‌رغم افت در کسری تجاری کالا و خدمات که متاثر از کاهش قیمت نفت و تقویت دلار بوده صورت گرفته است. این کسری بودجه به این دلیل ایجاد شده که مجموع جریمه‌های صورت گرفته توسط آمریکا به 27.8 میلیارد دلار رسیده که پیش از این در 4 ماهه دوم سال 40.1 میلیارد دلار بوده که 31 درصد کاهش نشان می‌دهد.
 
در بین ماه‌های آوریل تا ژوئن آمریکا، بانک فرانسوی پاریباس را به 9 میلیارد دلار به دلیل نقض تحریم‌ها علیه ایران، سودان و کوبا جریمه کرد.
 
از سوی دیگر دلارهای نفتی هم کاهش یافته است اخیرا آمریکا با تولید نفت شیل به صادرکنندگان نفت تبدیل شده است، میانگین قیمت هر بشکه نفت از بیشترین زمان خود 107 دلار در بشکه به 56 دلار رسیده است.
 
این کاهش قیمت متاثر از کاهش تقاضای جهانی به دلیل ضعف اقتصادی ژاپن، اروپا، چین صورت گرفته است.
 
حساب جاری آمریکا اکنون به کمترین میزان تاریخی رسیده، کسری 4 ماهه به 150 میلیارد دلار رسیده که کمترین زمان رکود تاریخی بین سالهای 2007 تا 2009 است.
منبع: فارس