۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

واکنش طبیب‌زاده به اظهارات شیرزاد

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اظهارات شیرزاد خیانتی به تلاش‌های دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان است،‌ گفت: اظهارات شیرزاد جاده‌صاف‌کنی برای اهداف آمریکایی‌هاست.
کد خبر : ۲۱۵۶۶۹
صراط: زهره طبیب‌زاده در واکنش به اظهارات اخیر شیرزاد مبنی بر اینکه حرکت ایران در زمینه مسئله هسته‌ای هیچ دستاوردی برای ایران به همراه نداشته است، گفت: هر کس الفبای فناوری‌های جدید و موثر را بداند، به این امر واقف است که انرژی پاک امروز نیاز اصلی جهان است و در کشورهای اروپایی 60 درصد برق خود را از طریق نیروگاه‌های هسته‌ای تأمین می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه کشورمان پس از تلاش در زمینه هسته‌ای به دستاوردهایی در زمینه دارویی، کشاورزی و عرصه‌های علمی رسیده است، خاطرنشان کرد:‌ امروز نیاز به انرژی هسته‌ای یک امر اجتناب‌ناپذیر است که آینده علم و صنعت را در کشورها رقم می‌زند و ما نمی‌توانیم از آن دوری کنیم.
 
طبیب‌زاده با بیان اینکه اگر سوخت‌های فسیلی به اتمام برسند کشوری که از این دانش ناتوان باشد باید این دانش را گدایی کند، خاطرنشان کرد: حرکت در زمینه مسئله هسته‌ای انقلابی در عرصه صنعتی جهان به وجود آورد که اگر کشوری از این امر محروم باشد در تمام زمینه‌های علمی عقب خواهد ماند.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سخنان یک جریان سیاسی در زمینه نفی دستاوردهای هسته‌ای کشورمان که با تلاش دانشمندان و جوانان کشورمان به دست آمده است، تبلیغاتی در جهت منافع غرب و آمریکاست، هیچکس حق ندارد دانش هسته‌ای کشورمان را زیر سوال ببرد چرا که به این امر با تلاش دانشمندان کشورمان به دست آمده است و اظهارات افرادی مانند شیرزاد نشان می‌دهد که آنان در جهت منافع غرب و آمریکا عمل می‌کنند.
 
طبیب‌زاده با بیان اینکه افرادی مانند شیرزاد جاده‌صاف‌کنی برای اهداف آمریکایی‌ها هستند تصریح کرد: این افراد در تلاشند تا با سخیف و کم‌ارزش جلوه دادن فناوری‌های هسته‌ای کشورمان ثابت کنند که اگر انرژی هسته‌ای در کشورمان تعطیل شود اتفاقی نمی‌افتد و عقب‌گرد علمی نخواهیم داشت در حالی که اینگونه نیست و هر کسی با الفبای تأثیر علوم نوین آشنایی داشته باشد می‌داند که در آینده نیاز بسیاری به این امر داریم.
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه اظهارات شیرزاد خیانتی به تلاش‌های دانشمندان شهید هسته‌ای کشورمان است، تصریح کرد: قطعاً این فرد مزدور بیگانه است که در جهت منافع آنان سخن می‌گوید و دستگاه‌های مسئول باید با چنین فردی به طور قاطع برخورد کنند.
منبع: فارس