۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
در 10 سال آینده

نیمی از فرهنگیان بازنشسته می‌شوند

۵۰ درصد از نیروهای آموزش و پرورش در ۱۰ سال آینده بازنشسته می‌شوند
کد خبر : ۲۱۵۶۷۵
صراط: سید محمد بطحایی در جمع فرهنگیان شهرستان جهرم، گفت: باید از این فرصت استفاده کرد و با اجرای طرح‌هایی از قبیل بسته‌های حمایتی و نظام رتبه‌بندی، هم کیفیت آموزشی و هم دستمزد و دریافتی فرهنگیان را افزایش داد.
 
وی با اشاره به اینکه فردای هر جامعه‌ای، امروز در کلاس درس و مدرسه مشخص می‌شود گفت: اینکه انتظار چه جامعه‌ای داشته باشیم را می‌توان از وضع و حال آموزش و پرورش پیش بینی کرد.
 
بطحایی گفت: افرادی که برای توسعه پایدار تلاش کردند، پله اول و هدف اصلی را از اصلاح آموزش و پرورش آغاز کردند.
 
وی با اشاره به همه تلاش‌هایی که در دوران انقلاب در خصوص آموزش و پرورش صورت گرفته گفت: متاسفانه امروز آموزش و پرورش کشور با کیفیت اصلی که مورد انتظار است فاصله دارد.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در رابطه با علل افزایش این فاصله اظهار کرد: متاسفانه نیروی انسانی که همان معلم است مورد توجه لازم قرار نگرفته است.
 
وی افزود: اگر به معلم توجه لازم شود و انگیزه او افزایش یابد، بسیاری از مشکلات ناشی از برنامه‌ها نیز حل می‌شود.
 
بطحایی با بیان اینکه سهم طرح‌های عمرانی که می‌تواند زیر بنای توسعه و اشتغال شود، در بودجه عمرانی دولت به واسطه مسائل جهانی کاهش یافته است ،گفت: متاسفانه بیش از 80 درصد بودجه دولت، صرف حقوق و دریافتی‌های پرسنلی می‌شود.
 
وی افزود: این عدد در آموزش و پرورش، نزدیک به 90 درصد است و این به معنای آن است که تنها کمی بیش از یک درصد از بودجه آموزش و پرورش صرف امور جاری و کیفیت بخشی می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: متاسفانه در آموزش و پرورش با وجود همه مشکلات مالی موجود، اتلاف منابع و سرمایه نیز زیاد است.
 
بطحایی ادامه داد: اگر روزی برسد که 25 درصد از بودجه دولت به آموزش و پرورش اختصاص یابد، می‌توان امیدوار بود که مسائل آموزش و پرورش حل شود، ولی این امر در حال حاضر محال است.
 
معاون وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها راه کار اساسی حل مسائل و مشکلات مالی در آموزش و پرورش را مدیریت منابع و جلوگیری از اتلاف سرمایه است.
منبع: ایسنا