۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱

واکنش رسایی به اظهارات اخیر زیباکلام

نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه شیرزاد اهمیتی برای استقلال کشورقائل نیست، گفت: ملت ایران می‌داند که موضوع هسته‌ای تنها محدود به سانتریفیوژ نیست و پای استقلال مملکت در میان است.
کد خبر : ۲۱۵۶۹۰
صراط: حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر احمد شیرزاد و صادق زیباکلام در مورد فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، گفت: مهمترین دغدغه دشمنان ملت ایران جلوگیری از پیشرفت‌های کشور است و از آنجایی که یکی از سمبل‌های پیشرفت کشور ما فعالیت‌های هسته‌ای است اظهارات افرادی همچون احمد شیرزاد یا صادق زیباکلام در حقیقت به نفع افرادی است که علیه ملت ایران فعالیت می‌کنند.
 
وی افزود: چرخیدن سانتریفیوژها برای ملت ایران از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه نشان دهنده استقلال کشور است و افرادی امثال احمد شیرزاد در دوره مجلس ششم ثابت کرده‌اند که اهمیتی برای استقلال کشور قائل نیستند و عملکرد آنها در دوره‌ای که در حاکمیت بودند بر خلاف استقلال کشور بود.
 
رسایی گفت: غربی‌ها در طول یک دهه گذشته نتوانسته اند جلوی پیشرفت ما را بگیرند اما بعد از توافقنامه ژنو به دلیل عقب نشینی های صورت گرفته به پیشروی در این حوزه طمع کرده اند بطوری که در مذاکرات مسقط مطالبات بی شرمانه ای را ابراز کردند که تیم مذاکره کننده از آن به مذاکرات بسیار بد تعبیر می‌کند.
 
نایب رئیس کمیسیون اصل 90 گفت: غربی ها با فرصت هفت ماهه ای که برای دور جدید مذاکرات دارند از یک طرف می خواهند با پایین آوردن بی سابقه قیمت نفت ما را در فشار اقتصادی قرار دهند و از طرف دیگر با ارسال پیاده نظام هایی مانند شیرزاد و زیباکلام قصد دارند به افکار عمومی القا کنند که موضوع هسته ای چیز بی اهمیتی است و نباید اینقدر برایش هزینه داد. بنابر این پایین آوردن قیمت نفت و پیاده نظام هایی مانند شیرزاد دو مدل فشار در مدت هفت ماهه مذاکرات هستند.
 
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس اظهارداشت: شنیدن اینگونه اظهارات از افرادی همچون احمد شیرزاد و زیباکلام به هیچ وجه عجیب نیست به ویژه که برخی از آنها بابت اینگونه و شرکت در جلسات این چنینی پول دریافت می‌کنند.
 
رسایی با بیان اینکه در مواردی وقتی برای سخنانی در دانشگاه ها دعوت شدم شرط حضورم را انجام مناظره اعلام کردم اما تشکل های دعوت کننده دانشگاهی اعلام می کردند که کسی از این افراد حاضر به مناظره نیست و فقط زیباکلام مناظره می کند اما مبلغ پانصد هزار تومان برای شرکت در مناظره مطالبه می کند که امکان پرداخت آن برای یک تشکل دانشجویی نیست در حالی که امثال زیباکلام عضو هیأت علمی هستند و دریافتی رسمی شان از دانشگاه بیش از چهار میلیون تومان در ماه است.
 
وی گفت: این افراد بدون تردید بایت این اظهار نظرها جیره و مواجب دریافت می کنند و ظاهرا چمدان‌های دلاری که زمانی زمینه‌اش برای برخی‌ها فراهم بود امروز نیز آن زمینه‌ها فراهم شده و برخی از مواهب آن سود می‌برند اما ملت ایران متوجه است و می‌داند که موضوع هسته‌ای تنها محدود به سانتریفیوژ نیست و پای استقلال مملکت در میان است.
 
نایب‌رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: سوال اصلی مردم از افرادی همچون شیرزاد و زیباکلام این است که اگر انرژی هسته‌ای بد است چرا تنها برای ما بد است و کشورهایی همچون آمریکا و کشورهای غربی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند و این سوالی است که حتی یک دانش آموز دبستانی نیز برایش مطرح است.
منبع: فارس