۲۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۵

درخواست آیت‌الله سبحانی ازوزیربهداشت

یکی از مراجع تقلید شیعیان، با تأکید بر اینکه عموم مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، گفت: بیمه گذاران هم باید خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهند واقعی و در خور توجه باشد.
کد خبر : ۲۱۵۶۹۵
 صراط: آیت الله العظمی جعفر سبحانی عصر پنجشنبه در دیدار با قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سخنانی ضمن تقدیر از خدمات وزیر بهداشت به محرومین و نیازمندان اظهار داشت: خدماتی که در این مدت از سوی شما صورت گرفته است در طول تاریخ بهداشت و درمان بی‌نظیر بوده و شما خدمات بسیار بزرگی در این حوزه برای مردم انجام داده‌اید.

وی با بیان اینکه هیچ کار اصلاحی بدون مخالف نیست، افزود: اکثریت مردم از خدمات وزارت بهداشت و درمان راضی و خرسند هستند و امیدواریم این مسیر کماکان ادامه داشته باشد.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: شما قبل از آنکه مسئولیت این وزارتخانه را بپذیرید با سفر به نقاط محروم کشور، خدماتی را به این مناطق ارائه می‌کردید و پزشکان از سوی شما به مناطق محروم اعزام می‌شدند و به مداوای بیماران می‌پرداختند که امیدواریم این خدمت شما نیز کماکان ادامه یابد.

وی اظهار داشت: مناطق محروم کشور در زمینه بهداشت و درمان نیازهای جدی دارند که ارائه خدمات به آن‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

آیت الله سبحانی، عقل سالم را در بدن سالم دانست و افزود: ملتی که سالم باشد می‌تواند درست فکر کند و مسئله درمان و بهداشت از اصول اساسی دین مبین اسلام است.

وی با تأکید بر ضرورت گسترش بیمه‌های درمانی در کشور عنوان کرد: در خارج از کشور به مسئله بیمه توجه جدی شده است و تقریبا همه افراد تحت پوشش بیمه قرار دارند که در کشور ما نیز در شهر‌ها و روستا‌ها عموم مردم باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند و این مسئله نیز باید در دستور کار قرار گیرد و بیمه گذاران هم باید خدماتی که به بیماران ارائه می‌دهند خدماتی واقعی و در خور توجه باشد.

اسلام ما را به گسترش جمعیت توصیه می‌کند

این مرجع تقلید شیعیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت گسترش جمعیت این موضوع را مورد تأکید دین اسلام دانست و ابراز داشت: نظام ما بر اساس مبانی و اصول اسلامی بنا شده و اساس زندگی ما برگرفته از تعالیم اسلامی است و اسلام نیز ما را به گسترش جمعیت توصیه می‌کند.

وی با انتقاد از گسترش تک فرزندی در بین نخبگان کشور، اظهار داشت: متاسفانه نخبگان ما امروز یک فرزند بیشتر ندارند و باید عنوان کرد خانه‌ای که تک فرزندی است از نشاط کافی برخوردار نیست و این امر باید در بین نخبگان جامعه مورد توجه باشد.

آیت الله سبحانی عنوان کرد: اگر بخواهیم در زمینه‌های علمی از دیگران جلو‌تر باشیم باید دارای نوابغ و نخبگان زیادی باشیم و نابغه‌ها نیز در یک جامعه کم جمعیت کمتر وجود دارند.

وی ادامه داد: امروز کشوری همانند چین جمعیت بسیار زیادی دارد که در بین آن‌ها نخبگان فراوانی هم وجود دارد که نه تنها بسیاری از اقدامات کشور خود بلکه نیازهای سایر کشور‌ها را هم برطرف می‌کنند.

مفسر قرآن کریم تصریح کرد: جامعه پزشکی باید مردم را به کثرت جمعیت تشویق کند و مردم نیز بدانند که خداوند رزق و روزی آن‌ها را تضمین کرده است.

آیت الله سبحانی از وزیر بهداشت خواست تا در کلیه بیمارستان‌ها نظارت جدی درخصوص سقط جنین داشته باشند چراکه سقط جنین امروز یک آدم کشی مودبانه در قرن ۲۱ است و باید با کسانی که در این زمینه مشارکت دارند برخورد جدی صورت گیرد.

منبع: مهر