۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

چند درصد ایرانی‌ها فرزند نمی‌خواهند؟

وقتی از آن‌ها در مورد تعداد فرزند ایده آل سوال شده بود 17 درصد افراد یک فرزند، 53.1، دو فرزند می خواستند.
کد خبر : ۲۱۵۷۳۴
صراط: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در بررسی انجام شده در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه مشخص شد 53.1، افراد تمایل به داشتن دو فرزند دارند.

احمدرضا فرسار گفت: در بررسی‌های انجام شده در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و در نمونه 300 هزار نفری در سال 91، 46.3 درصد از افراد تمایل داشتند که فرزندی نداشته باشند یا تک فرزند باشد.

وی ادامه داد: همچنین وقتی از آن‌ها در مورد تعداد فرزند ایده آل سوال شده بود 17 درصد افراد یک فرزند، 53.1، دو فرزند می خواستند که با داشتن این دو فرزند نرخ باروری همان 1.8 باقی می‌ماند در حالی که باید از 2 فرزند بیشتر شود.

فرسار افزود: همچنین 6درصد آنها نداشتن فرزند را ایده آل اعلام کرده بودند.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در بررسی ها مشخص شد تمایل به تک فرزندی در بین زنان دارای تحصیلات دانشگاهی 10 برابر بیشتر از مادران دارای تحصیلات زیر دیپلم است.

فرسار افزود: به یک فرهنگسازی موثر در جامعه نیاز داریم تا بتوانیم نرخ باروری را که در حال حاضر 1.8 است را به 2.1 برسانیم.

وی ادامه داد: افزایش نرخ باروری نیازمند همکاری‌های بین بخشی در کشور است و یکی از عواملی که می‌تواند به آن کمک کند پوشش بیمه‌ها است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط بررسی فرزند