۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۴
آیت‌الله موحدی کرمانی:

اگر سران فتنه به ظلم خود اعتراف کنند، مردم نجیب هستند و رهبر انقلاب هم آقاست

خطیب جمعه تهران گفت: آن زمان که مردم را به ریختن در خیابان‌ها و گرفتن حق‌شان تشویق می‌کردید کور خواندید و مردم ما را نشناختید.
کد خبر : ۲۱۵۷۴۲
صراط: خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه سران داخلی فتنه به مردم، کشور و رهبری ظلم کردند، خطاب به آنها گفت: اگر به ظلم خود اعتراف کنید، مردم نجیب هستند و رهبر انقلاب هم آقاست و عذر شما را می‌پذیرند.

آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی امام جمعه موقت تهران امروز در جمع نمازگزاران ا اشاره به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی آن را تجلیل، تکریم و تعظیم این مناسبت خواند و با یادآوری اینکه نه فقط مردم ایران و عراق بلکه از اطراف و اکناف نیز در این راهپیمایی حضور یافتند،‌گفت: پیام حضور 20 میلیون زائر در کربلا بقای حق و نابودی باطل است و باطل هر چه بکوشد نمی‌تواند حق را نابود سازد و خود بالاخره نابود شدنی است.

وی ادامه داد: کربلا مدفن همان بدنی است که وقتی به روی زمین افتاده بود حضرت زین‌العابدین (ع) بامشاهده آن نزدیک بود جان دهد اما حضرت زینب (س) گفت: اینجا قبه و بارگاه خواهد شد و دل‌های عشاق متوجه آن می‌شود.

خطیب جمعه تهران کربلا را محل گره خوردن حق با عواطف انسانی برشمرد و خطاب به داعش گفت: از غصه بمیر! بدبخت! با چه می‌خواهی بجنگی اراده خدا بر بقای این عزیزان و نابودی شما جنایتکاران قرار گرفته است.

وی با تبریک به دولت عراق تامین امنیت جمع عظیم راهپیمایان اربعین را نشانه قدرت این حکومت خواند و افزود: این نشان می‌دهد که عراق می‌تواند روی پای خود بایستد.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با اشاره به آغاز پیاده‌روی و حضور حدود 10 میلیون زائر در مشهد مقدس در آستانه سالروز شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع) در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه خطاب به دولت ایالات متحده آمریکا گفت: تا دیر نشده است نصیحت ایران را بپذیرید، بیشتر فکر کنید و عقل را دفن نکنید، تا کی می‌خواهید این تبعیض نژادی را ادامه دهید؟ تا کی می‌خواهید این تظاهرات رنگین‌پوستان را که شعار می‌دهند ما را نکشید، ببینید؟ این زیبنده شما نیست.

وی ادامه داد: تا کی از اسرائیل کودک‌کش حمایت می‌کنید؟ تا کی در زندان‌های خود زندانیان را شکنجه می‌کنید و بعضی مسئولانتان هم به آن افتخار می‌کنند؟ تا کی درباره ایران دروغ می‌گویید؟ این دروغ‌ها همین الان در حال روشن شدن است و شما را رسوا می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به آمریکا برای پند گرفتن از اشتباهات خود گفت: همانطور که در مورد کوبا اشتباه کردید و وزیر خارجه‌تان گفت بیش از نیم قرن کوبا را تحریم کردیم اما خودمان منزوی شدیم؛ بالاخره شما از حمایت از شاه چه طرفی بستید؟ جز آنکه علاوه بر ایران در جهان هم با این جنایات منفور شدید؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه هیأت ایرانی بیدار است و می‌داند آمریکا دشمن شماره یک ملت ماست که می‌کوشد به عزت ما آسیب برساند، خاطرنشان کرد: همه درخواست ملت و رهبر ما از تیم مذاکره‌کننده این است که مواظب باشید که عزت ایران آسیب نبیند.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی در این باره ادامه داد:‌ امام راحل گفت آمریکا شیطان بزرگ است و شیطان در ابتدای خلقت انسان اعلام کرد که از بالا و پایین و به انحای مختلف انسان‌ها را وسوسه کرده وگول می‌زنند؛ نقشه آمریکا هم همین است و به انحای مختلف می‌خواهد ضربه بزند اما نخواهد توانست و خود رو به سقوط خواهد رفت.

وی خطاب به سران خارجی فتنه گفت: آن زمان که مردم را به ریختن در خیابان‌ها و گرفتن حق‌شان تشویق می‌کردید کور خواندید و مردم ما را نشناختید.

خطیب جمعه تهران افزود: به سران داخلی فتنه هم می‌گویم که به مردم، کشور و رهبری ظلم کردید؛ اگر اعتراف به ظلم خود کردید مردم نجیب‌اند و رهبر آقاست و عذر شما را می‌پذیرد؛ شما اگر اعتراض داشتید راه قانونی وجود داشت اما شما آن را پیش نگرفتید.


وی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن کشتار 150 زن که بعضا باردار هم بودند توسط داعش در فلوجه،‌ گروگانگیری منجر به کشتار دانش‌آموزان در پیشاور پاکستان را محکوم کرد و این حادثه را به بازماندگان آنها تسلیت گفت.

آیت‌الله موحدی‌کرمانی با تسلیت درگذشت آیت‌الله غیوری از او به عنوان عنصر مهربان، دلسوز و رئوف نسبت به فقرا و ضعفا یاد‌ کرد و گفت: آن مرحوم فعال، انقلابی، ولایی و پیوسته در سنگر مبارزه و خدمت به محرومین بود؛ چه فراوان خانه‌هایی که ساخت و چه خدمات ارزشمند و توفیقات عظیمی داشت که فقدان ایشان رخنه‌ای در اسلام و نظام اسلامی ایجاد کرد که به سادگی خلاء امثال غیوری‌ها و مهدوی‌کنی‌ها پر نمی‌شود.

بر اساس این گزارش آیت‌الله موحدی‌کرمانی همچنین با اشاره به وعده نصرت الهی در قرآن اظهار داشت: به امام (ره) می‌گفتند قدرت شاه فوق‌العاده است و شما نمی‌توانید کاری کنید اما امام می‌گفت شما قیام کنید شاه رفتنی است و آمریکا هم هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی احساس «می‌توانیم» را برگرفته از قرآن خواند و گفت: قرآن می‌گوید غم مخورید هر چه مستکبران ظلم کنند به سقوط نزدیک‌تر می‌شوند و خدا در کمین ظالمان است؛ خدا رضا خان را نابودی کرد و به جزیره موریس فرستاد و محمدرضا و طاغوت‌های منطقه را نابود کرد و می‌رود که روزی فرا برسد که قدرت پوشالی آمریکا هم نابود شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان
فاطیما
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۴:۴۹ - ۲۸ آذر ۱۳۹۳
۶۴
۱۱
باید دادگاه تشکیل شود تا معلوم شود چه ظلمی وبه چه صورت........