۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵

واکنش به فیلم ترور رهبر کره شمالی

برخی رسانه‌ها این ماجرا را به عنوان اولین شکست سایبری آمریکا از کره شمالی نامیده‌اند.
کد خبر : ۲۱۵۷۶۶
صراط: پس از هک شدن سایت شرکت نمایش‌دهنده فیلم ترور رئیس‌جمهور کره شمالی و توقف نمایش این فیلم، مقامات آمریکایی از احتمال تلافی سایبری بر علیه کره شمالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پس از آنکه سایت شرکت «سونی پیکچرز» توسط هکرهای اینترنتی مورد حمله قرار گرفت و علاوه بر به سرقت رفتن اسناد، فایل فیلم‌های نمایش داده نشده هم بر روی سایت‌های دانلود قرار گرفت، مقامات آمریکایی از احتمال اقدام تلافی‌جویانه بر علیه حامی این حمله خبر دادند.

شرکت آمریکایی «سونی پیکچرز» قصد داشت از روز 25 دسامبر و همزمان با تعطیلات کریسمس، فیلم «مصاحبه» را در سینماهای این کشور اکران کند؛ در این فیلم جنجال‌برانگیز و حساسیت‌زا، داستانی تخیلی از توطئه ترور «کیم جونگ اون» رهبر جوان کره شمالی به تصویر کشیده شده بود.

هکرهای ناشناس اما به سایت «سونی پیکچرز» حمله کردند و پیامی تهدیدآمیز منتشر کردند که می‌گفت در مکان‌های نمایش این فیلم، سرنوشتی تلخ برای آنهایی که می‌خواهند با ترور تفریح کنند، رقم زده خواهد شد.

پس از انتشار متن این پیام در رسانه‌ها، «سونی پیکچرز» و صاحب سینماهای زنجیره‌ای «کارمایک» از نمایش فیلم در ایام کریسمس کنار کشیدند  و حتی سونی پیکچرز گفت که به رغم خرج شدن 44 میلیون دلار در این پروژه سینمایی، هیچ‌گاه آن را به نمایش عمومی نخواهد گذاشت.

مقامات دولتی و شخص باراک اوباما توصیه کردند که روند عادی نمایش فیلم ادامه پیدا کند اما شرکت پخش‌کننده باز هم بر تصمیم خود اصرار ورزید. «جان مک‌کین»، سناتور جمهوری‌خواه هم اعلام کرد که لغو نمایش این فیلم «موضع هکرها را تقویت خواهد کرد.»

دولت آمریکا هنوز به طور رسمی، شخص و یا دولتی را به حمایت از این حمله گسترده متهم نکرده است ولی بر اساس اخبار منتشر شده، انتظار می رود در ساعات شبانگاهی امروز جمعه، دولت کره شمالی به عنوان پشتیبان اصلی هکرها اعلام شود.

مقامات آمریکایی از همین الان از احتمال حمله تلافی‌جویانه سایبری بر علیه کره شمالی و یا اعمال تحریم‌های مالی سخن می‌گویند.

کمیسیون دفاع ملی کره شمالی در واکنش به اتهامات غیررسمی به پیونگ یانگ در خصوص حمایت از این حمله هکری، این اتهامات را رد کرده ولی در عین حال، اقدام هکرها را گامی مناسب از سوی حامیان و هواداران کره شمالی ارزیابی کرده است.

برخی رسانه‌ها این ماجرا را به عنوان اولین شکست سایبری آمریکا از کره شمالی نامیده‌اند.
منبع: فارس