۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸

تلاش قاتل نوجوان برای فرار از محکومیت

قاتل نوجوان امریکایی که به خاطر خشونت در قتل نامادری باردارش در یکقدمی حبس ابد قرار داشت با پیدا شدن شواهدی متناقض پس از پنج سال بار دیگر به پای میز محاکمه فراخوانده شده است.
کد خبر : ۲۱۵۷۸۰
صراط: قاتل نوجوان امریکایی که به خاطر خشونت در قتل نامادری باردارش در یکقدمی حبس ابد قرار داشت با پیدا شدن شواهدی متناقض پس از پنج سال بار دیگر به پای میز محاکمه فراخوانده شده است.

«جوردن براون» نوجوان پنسیلوانیایی متهم است در سال 2009 در 11 سالگی نامادری‌اش را با گلوله کشته و جنین درون شکم او را نیز با گلوله‌ای هدف قرار داده است.

باتوجه به نوع جنایت و حساسیت رسانه‌ای با این نوجوان مانند یک بزرگسال رفتار کردند و او پس از دادرسی‌های متعدد به جرم قتل عمد گناهکار شناخته شد و محکومیت حبس ابد را برایش در نظر گرفتند که در صورت تأیید این مجازات، متهم به عنوان جوان‌ترین زندانی در امریکا شناخته می‌شد اما با تلاش وکلای مدافع مسیر پرونده تغییر کرد.

دو سال پیش وکلای مدافع موفق شدند دادگاه را متقاعد کنند که محاکمه مجدد این نوجوان در دادگاه نوجوانان آغاز شود و قرار شد او تا 21 سالگی تحت درمان روانی
قرار بگیرد.

این تصمیم نیز دوامی نیاورد چرا که وکلای مدافع متهم شواهد متناقضی در پرونده پیدا کردند و بازرسان ناگزیر شدند تحقیقات دوباره‌ای درباره جنایت انجام دهند.

ازجمله این شواهد پیدا شدن آثار خون مقتول روی لباس این نوجوان و شلیک گلوله از اسلحه‌ای ناشناس بود که این تناقض‌ها پرونده را به دادگاه عالی کشاند و در آنجا نیز قاضی رأی به بازنگری درباره این جنایت داد.

در صورت برگزاری دادگاهی دیگر احتمال سبک شدن محکومیت این نوجوان تا حد زیادی وجود دارد و قرار است زمان برگزاری دادگاه «جوردن براون» تا آخر هفته مشخص شود.

منبع: ایران