۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

حکم قطعی 3 عضو شورای شهر رشت

رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور احکام قطعی مجرمیت سه عضو دوره سوم شورای اسلامی کلانشهر رشت خبر داد.
کد خبر : ۲۱۵۷۸۷
صراط: رئیس کل دادگستری استان گیلان از صدور احکام قطعی مجرمیت سه عضو دوره سوم شورای اسلامی کلانشهر رشت خبر داد.

«احمد سیاوش‌پور» عصر پنجشنبه گذشته گفت: رأی رسیدگی به پرونده اختلاس و ارتشاء اعضای دوره سوم شورای شهر رشت در مرحله بدوی و شعبه 12دادگاه تجدیدنظر استان، رسیدگی و حکم قطعی صادر شده است. وی افزود: در این پرونده نسبت به 9 نفر کیفرخواست در خصوص اختلاس صادر و براساس این حکم، اعضای این شورا در موضوع اختلاس تبرئه و در موضوع ارتشاء محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان خاطرنشان کرد: شورای شهر رشت در آن زمان، مصوبه‌ای وضع کرده بود و از شهردار وقت تقاضای مبلغی از حساب شهرداری در مسیر خیریه و از طرف مؤسسات خیریه خواستار شده بود. وی افزود: از نظر قانون، شورای شهر چنین اجازه‌ای را دارد و می‌تواند چنین درخواستی را داشته باشد و این مصوبه را به اطلاع فرماندار نیز برساند. سیاوش‌پور ادامه داد: تقاضای اعضای شورای رشت، مراحل قانونی خود را طی کرده و این مصوبه به فرماندار نیز ابلاغ شد و با این درخواست؛ چهار میلیارد و 900 میلیون ریال از حساب شهرداری به منظور پرداخت به مؤسسات خیریه خارج شده بود.

وی تصریح کرد: اسناد ارائه شده دلالت بر رسیدن مبلغ به دست افراد مستمند دارد و مصداق جرم در این مورد تحقق پیدا نکرده و اختلاس محسوب نمی‌شود و دادگاه حکم به تبرئه این افراد داد. رئیس کل دادگستری استان گیلان اظهارداشت: بخش دوم پرونده اعضای شورا، رسیدگی به اتهام ارتشاء و اخذ رشوه بود که در این بخش به حبس و جرای نقدی محکوم شدند.  وی تأکید کرد: یکی از محکوم شدگان همچنین به اتهام داشتن تجهیزات دریافت ماهواره، به پرداخت سه میلیون ریال و نیز پرداخت یک میلیون و 500 هزار ریال بابت نگهداری آلات قمار محکوم شده است.

سیاوش‌پور گفت: نفر دیگر به اتهام شرکت در ارتشاء به مبلغ 9میلیارد ریال به تحمل پنج سال حبس تعزیری، 20 ضربه شلاق و پرداخت سه میلیارد ریال جزای نقدی در حق دولت به اتهام شرکت در ارتشاء به مبلغ 13میلیارد ریال، به تحمل هفت سال حبس تعزیری و 20 ضربه شلاق، انفصال از خدمات دولتی به مدت یک سال، پرداخت مبلغ 13 میلیارد ریال به عنوان جزای نقدی در حق دولت و به اتهام داشتن اسپری دفاع شخصی به تأدیه جزای نقدی به مبلغ 10میلیون ریال و به دلیل داشتن تجهیزات دریافت ماهواره به پرداخت سه میلیون ریال محکوم شد.

رئیس کل دادگستری گیلان ادامه داد: همچنین دادگاه دیگر اعضای دوره سوم شورای شهر رشت را به اتهام ارتشا محکوم کرد. سیاوش‌پور تصریح کرد: پرونده دوم این دادگاه مربوط به کارمندان شهرداری بود که چهار نفر از آنان محکوم شدند و آخرین فرد این پرونده که متواری بود، هفته قبل دستگیر شد. سیاوش‌پور گفت: پرونده سوم مربوط به تصرف یک قطعه از اراضی ملی به مساحت سه و نیم هکتار در انزلی و ساخت تعداد زیادی واحد ساختمانی در آن بوده که رأی دادستان، بر تخریب اماکن و بازگرداندن زمین به دولت در هفته گذشته اجرایی شد.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز