۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۹

تکذیب خبر کاهش میزان اعتبارات دانشگاه‌ها

امید گفت: میزان اعتبارات دانشگاه‌ها در سال ۹۴ به تفکیک هزینه‌های دانشگاهی مشخص شده است.
کد خبر : ۲۱۵۸۵۱
صراط: محمد حسین امید معاون اداری و مالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت:  مسئله توزیع اعتبارات دانشگاه‌ها براساس سرانه‌های دانشجویی یک فعالیت ۶ ماهه‌ای بود که میان وزارت علوم، معاونت راهبردی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس که سرانجام امسال محقق شد.
 
وی افزود: این طرح از اوایل امسال شکل گرفت و براساس آن مدلی طراحی شد که مبنای آن براساس استاندارد‌هایی بوده که امسال شکل گرفت، چنانچه با تفکیک هزینه‌های مربوط به آموزش، پژوهش، خدمات رفاهی، فرهنگی و مدیریتی، اعتبارات دانشگاه‌ها مشخص شد و این اعتبارات به معاونت راهبردی اعلام شد.
 
امید تصریح کرد: البته به دلیل محدودیت‌های بودجه‌ای که در سال ۹۴ در کل کشور پیش آمده است، امسال آنچه  از لایحه دولت به مجلس رسیده است، حدود ۶۵ درصد از آن استانداردی که پیش بینی کرده‌ایم، بوده است و هم اکنون در حال محقق شدن است.
 
وی اظهار داشت: براساس این مدل توزیع اعتبارات دانشگاه‌ها امسال کاملا عادلانه و براساس مدل سرانه است و میانگین رشد آن ۲۰ درصد است، بنابراین آنچه در برخی از مطبوعات مبنی بر کوچک بودن رقم و رشد اعتبارات در سال ۹۴، اشتباه است، و این در حالی است که تنها رشد برخی از دانشگاه‌ها (۳۰یا۴۰) دانشگاه در کشور رشدی کمتر از ۱۵ درصد داشته‌اند و سایر دانشگاه‌ها رشد بالای ۲۰ درصد داشته‌اند.