۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲

نیلی: تورم بالا موضوع جدی اقتصاد ایران است

مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه کاهش قیمت جهانی نفت ، وفاق ملی را برای کاهش تکیه به درآمدهای نفتی تقویت می‌کند، گفت: نمی‌خواهیم به قیمت ایجاد تورم از رکود خارج شویم.
کد خبر : ۲۱۵۸۵۴
صراط: مسعود نیلی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهار داشت: لایحه خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی با رویکرد کاهش تکیه به درآمدهای نفتی و همچنین با توجه اقتصادمقاومتی تنظیم شده است و حتی اگر تحریم‌ها ادامه یابد.
 
وی افزود: حدود 31،5 درصد بودجه سال‌جاری را درآمدهای نفتی تشکیل می‌دهد که البته ممکن است تحت تأثیر کاهش قیمت‌ها قرار گیرد اما دیگر منابع درآمدی مانند صادرات غیرنفتی و مالیاتی بیشتر می‌شود.
 
نیلی اظهارداشت: برخی مسائل اقتصادی ربطی به تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی دارد و باید همه برای افزایش بهره وری، کارایی و کارآمدی و همچنین بهبود فضای کسب و کار تلاش کنند.
 
مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور اعلام کرد: کاهش نرخ تورم، حفظ ثبات اقتصاد کلان ، خروج از رکود و تحقق رشد اقتصادی در اولویت دولت است.
 
وی افزود: البته افزایش درآمدهای مالیاتی به معنی افزایش ضریب مالیاتی نیست بلکه باید پایه‌های مالیاتی گسترش یابد و ظرفیت صادرات غیرنفتی هم بیشتر شود.
 
مشاور عالی اقتصادی رئیس جمهور درباره بسته پیشنهادی دولت برای خروج غیرتورمی از رکود گفت: خروج از رکود باید پایدار باشد و برای پایدار بودن به برنامه‌ای غیر تورمی نیاز است اما منظور از غیر تورمی بودن این است که نمی‌خواهیم به قیمت ایجاد تورم از رکود خارج شویم.
 
نیلی اظهار داشت: رکود عمیق با تورم بالا موضوع جدی امروز اقتصاد ایران است و ما نمی‌خواهیم ایران در زمره کشورهایی با تورم بالا باشد و باید جایگاه اقتصاد ایران را تقویت کنیم و رسانه ها نیز نقش مهمی دارند.

منبع: مهر