۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۶

استفاده از خمیرمرغ همچنان ممنوع است

با وجود سخنان رئیس سازمان دامپزشکی مبنی بر بلامانع بودن استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی، سازمان ملی استاندارد همچنان بر غیراستاندارد بودن استفاده از این مواد در فرآورده‌های گوشتی تأکید دارد.
کد خبر : ۲۱۵۸۹۴
صراط: اخیراً به دنبال انتشار خبری با عنوان «در پی تفاهم سه سازمان، استفاده از خمیر مرغ مجاز شد» به نقل از رئیس سازمان دامپزشکی کشور مبنی بر بلامانع بودن استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی، دفتر روابط عمومی و ارتباطات بین‌الملل سازمان ملی استاندارد ایران با انتشار بیانیه‌ای، نسبت به غیراستاندارد بودن استفاده از این مواد در فرآورده‌های گوشتی تأکید کرده است.
 
در این این بیانیه آمده است: تاکنون هیچگونه تفاهم‌نامه‌ای مبنی بر بلامانع بودن استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی از قبیل سوسیس، کالباس و همبرگر بین سازمان ملی استاندارد ایران با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان دامپزشکی کشور منعقد و امضا نشده است و کماکان از نظر این سازمان، استفاده از خمیر مرغ در فرآورده‌های گوشتی به دلیل مخاطرات بهداشتی و موضوع حلیت ممنوع است.
 
همچنین بر اساس اظهارات اخیر رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، خمیر مرغ تولیدی در کشور با کیفیت فعلی، در صورت انطباق با مقررات ملی، فقط می‌تواند در تولید خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد و مصرف انسانی ندارد.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز