۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

راه‌اندازی صندوق وقف در بازار بورس

مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اورق بهادار و تسویه وجوه گفت: ساز و کار صندوق وقف در این شرکت، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که پس از طراحی کامل آن، برای تایید نهایی به کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال خواهد شد.
کد خبر : ۲۱۵۹۲۲
صراط: حامد سلطانی‌نژاد در روز وقف افزود: ساز و کار صندوق وقف در شرکت سپرده گذاری مرکزی، مراحل پایانی خود را پشت سر می‌گذارد که پس طراحی کامل آن، برای تایید نهایی به کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: بیش از دو دهه است که انگلستان با طراحی صندوق وقفی، منابعی را برای سرمایه گذاری در امور خیریه جمع آوری می کند و بدون شک با راه اندازی صندوق وقف در بازار سرمایه ، شرایط برای حضور بیشتر خیران در امور خداپسندانه از طریق این بازار فراهم خواهد شد.
 
مدیرعامل سمات با بیان اینکه سازوکار وقف سهام از آذرماه سال 85 در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار راه‌اندازی شده است، تصریح کرد: گروه ها و افراد مختلف می توانند با وقف اوراق بهادار خود در این شرکت، در این امر خیرخواهانه مشارکت کنند.
 
سلطانی نژاد اظهار داشت : تاکنون 88 کد وقف اولیه (وقف بزرگ) و 87 کد وقف ثانویه (وقف کوچک) در شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار صادر شده که آمارها نشان می دهد کل سهام وقف شده در این مدت بیش از 10 میلیون و 690 هزار سهم بوده است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)
برچسب ها: بورس وقف