۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳

انتصاب 7سفیر جدید ایران +سوابق

سفرای جدید ایران در مراکش، برونئی، ماداگاسکار، بنگلادش، پرتغال، شیلی و فنلاند و همچنین سرکنسولان جدید جمهوری اسلامی ایران در هنگ کنگ، جده و فرانکفورت منصوب شدند.
کد خبر : ۲۱۵۹۷۵
صراط: به پیشنهاد محمدجواد ظریف و تأیید حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مراکش، برونئی، ماداگاسکار، بنگلادش، پرتغال، شیلی و فنلاند و همچنین سرکنسولان جدید ایران در هنگ‌کنگ، جده و فرانکفورت منصوب شدند.

بر این اساس قرار است «محمدتقی مؤید»، «عبدالحمید فکری»، «محمد منیری نیک»، «عباس واعظی»، «سید حسین میرفخار»، «ابوالفضل خزاعی» و «کامبیز جلالی» به عنوان سفرای جدید جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مراکش، برونئی، ماداگاسکار، بنگلادش، پرتغال، شیلی و فنلاند مشغول فعالیت شوند.

محمدتقی مؤید مدیرکل دفتر طرح و برنامه و سفیر اسبق ایران در تونس به عنوان اولین سفیر ایران پس از برقراری مجدد روابط ایران و مراکش، عهده‌دار سفارت ایران در مراکش می‌شود. مؤید سابقه سفارت ایران در هلند و یونان را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

عبدالحمید فکری مدیرکل گزینش وزارت خارجه و سفیر اسبق ایران در بلاروس نیز عهده‌دار سفارت ایران در برونئی دارالسلام خواهد شد.

محمد منیری نیک مدیرکل فناوری اطلاعات نیز به جای جهانبخش حسن‌زاده، سفیر جدید ایران در ماداگاسکار شد.

عباس واعظی مدیرکل ارزیابی و نظارت و سفیر اسبق ایران در تانزانیا (دارالسلام) نیز به عنوان سفیر جدید ایران به داکا (بنگلادش) و به جای «حسین امینیان طوسی» خواهد رفت.

سید حسین میرفخار مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه نیز به عنوان سفیر جدید ایران در پرتغال جایگزین حسین غریبی راهی لیسبون می‌شود.

ابوالفضل خزاعی رئیس اداره آمریکای لاتین و سفیر اسبق ایران در نیوزیلند، گرجستان و بروئنی دارالسلام نیز سفیر جدید ایران در شیلی شد.

به گزارش فارس، کامبیز جلالی نیز به جای سید رسول موسوی عهده‌دار سفارت ایران در هلسینکی خواهد شد.

کامبیز جلالی پیش از این مدیرکل آمریکای لاتین وزارت امور خارجه بوده است. جلالی سوابقی چون سفارت ایران در شیلی را در کارنامه کاری خود دارد.

«مهدی فاخری»، «ناصر حمیدی زارع» و «محمدمهدی شهریاری» نیز به عنوان سرکنسولان جدید جمهوری اسلامی ایران در هنگ‌کنگ، جده و فرانکفورت راهی محل مأموریت می‌شوند.

مهدی فاخری نیز به جای محمدعلی طباطبایی سرکنسول جدید ایران در هنگ‌کنگ شد.

ناصر حمیدی زارع سفیر اسبق در آذربایجان نیز عهده‌دار سرکنسولگری ایران در جده شد.

محمدمهدی شهریاری نماینده سابق مردم بجنورد در مجلس نیز به عنوان سرکنسول جدید ایران در فرانکفورت منصوب شد.

منبع: فارس
برچسب ها: سفیر ظریف صراط