۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۲

تازه ترین رویدادهای امروز عراق

گروه تروریستی داعش در تازه ترین اقدامات وحشیانه خود علیه مردم عراق، رودخانه اصلی شرق بعقوبه که آب آشامیدنی بیش از 150 هزار عراقی را تامین می کند، به روی مردم بست.
کد خبر : ۲۱۵۹۸۳
صراط: فرات التمیمی نماینده استان دیاله در پارلمان عراق در اظهاراتی گفت: عناصر داعش برای چهارمین روز متوالی آب رودخانه 'الروز' را که منبع اصلی تامین آب شرب ساکنان شهر'بلدروز' (30 کیلومتری شرق بعقوبه است) را بست.

به گزارش پایگاه خبری'سومریه نیوز'، وی با بیان اینکه این رودخانه آب آشامیدنی بیش از 150هزار شهروند عراقی را در این منطقه تامین می کند،نسبت به وقوع فاجعه انسانی در میان اهالی شهر 'بلدروز' و شهرهای نزدیک آن هشدار داد.

التمیمی در ادامه با بیان اینکه تروریست ها از طریق مرکز تنظیم کننده آبیاری (45 کیلومتری شمال شرق بعقوبه) که چندین ماه است تحت کنترل داعش است موفق به قطع آب این منطقه شدند، خواستار اجرای عملیات نظامی گسترده برای آزادسازی این مرکز از دست تروریست ها شد.

پایگاه خبری 'المسله' نیز گزارش داد که نیروهای نظامی یگان 17 ارتش عراق با پشتیبانی گردان های مردمی طی یک عملیات نظامی که از شامگاه جمعه علیه داعشی ها آغاز کردند موفق شدند چهار منطقه 'البو ناصر'، 'الشهابی'، 'العجیلیه' و شمال روستای'البو فدعوس' در 80 کیلومتری جنوب تکریت را آزاد کنند.

براساس این گزارش بیش از 30 تروریست داعش در این عملیات به هلاکت رسیدند و هشت خودروی نظامی آنها منهدم شد.

این در حالی است که نیروهای پیشمرگه کرد نیز پس از نبرد با عناصر گروه تروریستی داعش، شهر سنجار در شمال عراق را به طور کامل از اشغال آنان بیرون آوردند.

منابع عراقی همچنین اعلام کردند که ارتش عراق و پیشمرگ ها برای آزادی منطقه 'تل عفر' از دست گروه تروریستی داعش عملیات مشترک اجرا کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای مشترک متشکل از ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ دیروز منطقه تل عفر در استان نینوا را با هدف آزاد کردن آنجا از دست عناصر داعش هدف حمله قرار دادند.

یک مقام نظامی عراقی نیز اعلام کرد که ارتش عراق طی یک حمله نظامی به منطقه ای در میان شهرهای الفلوجه و الرمادی، 12 داعشی را به هلاکت رساندند.

یک مقام نظامی عراقی نیز که نامش ذکر نشده گفت: جنگجویان عشایر موفق شدند چهار تروریست را در منطقه'الحیر' (80 کیلومتری جنوب تکریت) دستگیر کنند و به نیروهای امنیتی استان تحویل دهند.

پایگاه خبری سومریه نیوز به نقل از یک مقام آگاه امنیتی در استان صلاح الدین گزارش داد که نیروهای امنیتی توانستند در جریان درگیری با داعشی ها در منطقه 'العجلیه' (120 کیلومتری جنوب تکریت) یکی از سرکرده های داعش به نام 'ارکان عبدالله راضی' را به هلاکت برسانند و شماری دیگری از تروریست ها را زخمی کنند.

همچنین نیروهای امنیتی موفق شدند منازل بمب گذاری شده در اطراف منطقه 'یثرب' در (80 کیلومتری جنوب تکریت) را شناسایی و خنثی کنند.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز