۲۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۷

شادترین کشورهای دنیا +اینفوگرافی

وب‌سایت مووهاب اخیراً نتیجه مطالعات خود در مورد میزان شاد و شادمانی مردم کشورهای مختلف با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد منتشر کرده است.
کد خبر : ۲۱۵۹۸۶
صراط: هرگاه صحبت از شادی و شادمانی می‌شود افراد معمولاً جنبه شخصی آن را در نظر می‌گیرند و به این مسئله فکر می‌کنند که در لحظه چقدر خوشحال هستند. اما در این میان کمتر پیش می‌آید که تصویر کلی و بزرگ‌تری از مقیاس و میزان شادی و شادمانی را در ذهن خود داشته باشند.

وب‌سایت مووهاب که در زمینه سفرهای توریستی و مهاجرت به کشورهای دیگر فعالیت می‌کند، اخیراً نتیجه مطالعات خود در این زمینه را در قالب یک اینفوگراف در وب سایت خود منتشر کرده‌اند. در این مطالعه آماری، میزان شاد و شادمانی مردم کشورهای مختلف با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد اندازه گیری شده است.

نتایجی که این وب سایت توریستی – مهاجرتی بدست آورده در نوع خود بسیار جالب است. و برای مثال کشورهای بزرگی مانند آمریکا و روسیه در رتبه بندی مووهاب از نظر میزان شادمانی مردم رتبه‌های پایینی دریافت کرده‌اند. این در حالی است که کشورهای آمریکای جنوبی رتبه‌های نسبت بهتری را در این جدول از آن خود کرده‌اند.

در بسیاری از مواقع مطالعاتی که در این زمینه‌ها انجام می‌شود، تمرکزشان بیشتر بر روی فعالیت‌های اقتصادی و میزان دارایی‌های افراد یک جامعه است و به فاکتورهای دیگر برای تعیین میزان شادمانی مردم یک کشور توجه نمی‌شود. "مقیاس شادی در دنیا " که توسط این وبسایت برای رتبه بندی کشورها در نظر گرفته شده بر این نکته تمرکز دارد که دارایی و توانایی مالی مردم یک کشور تنها فاکتور تعیین کنده در میزان شادمانی آن جامعه نیست.

در تصویر زیر وضعیت کشورهای ها را در مناطق مختلف دنیا در مقیاس شادی ملاحظه می‌کنید. در انتها نیز کشورهایی که بیشترین و کمترین امتیاز را کسب کرده‌اند قرار دارند.

شادترین کشورهای دنیا! +اینفوگرافی

منبع: بازارخبر