۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۰

اظهارات لاریجانی پیش از ترک تهران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) به منظور انجام سفری منطقه‌ای به کشورهای سوریه، لبنان و عراق، تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.
کد خبر : ۲۱۶۰۲۰
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی جزئیات سفرش به سه کشور سوریه، عراق و لبنان را تشریح کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز (یکشنبه) قبل از ترک تهران به مقصد سوریه برای انجام سفری منطقه‌ای به کشورهای عراق، لبنان و سوریه، در جمع خبرنگاران در فرودگاه مهرآباد به تشریح جزئیات سفر خود پرداخت.

وی با بیان اینکه با سه کشور عراق، لبنان و سوریه روابط نزدیکی داریم، گفت: گسترش روابط با این کشورها از علل انجام این سفر منطقه‌ای است.

لاریجانی ادامه داد: در این سفر درباره همکاری‌های 2 جانبه با کشور سوریه و لبنان هم برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو خواهد شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره وضعیت کشور عراق، خاطرنشان کرد: امروز عراق اسیر تروریسم بدخیم شده است.

لاریجانی، ایران و عراق را 2 کشور همفکر در منطقه و جهان توصیف کرد و گفت: در این سفر با مقام‌های عراقی درباره نحوه گسترش روابط ازجمله رشد مبادلات اقتصادی گفت‌وگو خواهیم کرد.

لاریجانی با بیان اینکه رشد و توسعه بخصوص در حوزه اقتصادی در کشورهای منطقه نیازمند ایجاد امنیت و ثبات است، ابراز تاسف کرد که برخی کشورهای قدرتمند و همچنین کشورهای منطقه، در کشورهای دیگر آشوب به راه می‌اندازند.

رئیس مجلس شورای اسلامی به پدیده شوم تروریسم هم اشاره کرد و اظهار داشت: بررسی حضور تروریسم در منطقه و به آشوب کشیدن برخی کشورها توسط تروریست‌ها، از دیگر مباحثی خواهد بود که در جلسات با مسئولان 3 کشور یادشده مورد بررسی قرار می‌گیرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز (یکشنبه) به منظور انجام سفری منطقه‌ای به کشورهای سوریه، لبنان و عراق، تهران را به مقصد دمشق ترک کرد.

علاالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت خارجه، حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت خارجه، حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده کنگان و دیر، جواد سعدون‌زاده نماینده آبادان، جلیل جعفری نماینده خلخال و رحیم زارع نماینده آباده، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر 4 روزه به این کشورها ضمن دیدار با همتایان خود با سایر مقامات ارشد سیاسی این کشورها دیدار و پیرامون مسائل مربوط به روابط دوجانبه میان طرفین گفت‌وگو خواهد کرد.
منبع: فارس