۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۵

آیت‌الله مکارم: بهزیستی از خانواده‌های چندقلو حمایت کند

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی باید تمام اقدامات‌ و برنامه‌های خود را رسانه‌ای کند، گفت: این اقدام می‌تواند باعث جلب اعتماد و مشارکت‌های مردمی شود.
کد خبر : ۲۱۶۰۳۱
صراط: صبح امروز و همزمان با سالگرد رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع)، رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران این سازمان در سفر به قم و پس از زیارت بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (ع)، با آیت‌الله مکارم شیرازی از مراجع اعظام و تقلید دیدار کردند.
 
در این دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به وظایف سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: این سازمان یکی از کارهای حساس جامعه را بر عهده دارد و می‌تواند مشکلات بسیاری از افراد را حل کند.
 
وی تصریح کرد: ما در جامعه افراد ضعیفی را به شکل‌های مختلف داریم که باید به این فکر بود که آنها را از آسیب دور کرد چرا که می‌دانیم سرمایه هر ملتی نیروی انسانی آن است و نیروی انسانی مهمتر از مسائل زیرزمینی و ساختاری محسوب می‌شود.
 
وی بیان داشت: به هر حال اگر مردم واقعاً ببینند دستگاه‌هایی هستند که از افراد ضعیف و در معرض آسیب حمایت می‌کنند، قطعاً وجدان آنها نیز زنده می‌شود و وارد کمک می‌شوند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی تصریح کرد: بسیاری از کارها را تا دیگران شروع نکنند، گروه‌ها یا انسان‌های دیگری وارد نمی‌شوند و در جامعه نیز چنین نهادهایی باید فعالی‌تهایی را آغاز کنند و موجب ترغیب مردم شوند.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: طبق صحبت‌های مسئولان سازمان بهزیستی، سالانه 36 هزار واحد مسکونی برای افراد آسیب‌دیده، معلولان و مددجویان ساخته می‌شود که این موضوع قابل توجه است و باید به این نکته توجه شود که اینگونه برنامه‌ها و اقدامات بهزیستی باید رسانه‌ای شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار امیدواری کرد: سازمان بهزیستی برنامه‌های خود را در بخش‌های مختلف رسانه‌ای کند و همین امر باعث می‌شود که مردم به این سازمان اعتماد کنند و وارد کمک به مددجویان و نیازمندان شوند.
 
وی در ادامه با توجه به مسائل فرهنگی گفت: آسیب‌های مادی و جسمانی یک طرف و آسیب‌های فرهنگی در طرف دیگر قرار دارد و باید به این موضوع مهم توجه شود.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به نظارت سازمان بهزیستی در مرزها و توزیع کتاب‌های آموزشی برای کودکان گفت: این اقدامات قابل قبول است اما باید توجه بیشتری را در مرزها داشته باشیم.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی کشور باید خانواده‌های چندقلو را حمایت کند، گفت: این اقدامات به گونه‌ای باید صورت بگیرد که خبر آن نیز از سوی سازمان بهزیستی منتشر شود و مردم و خانواده‌ها بدانند چنانکه خداوند به آنها فرزندان چندقلو داده‌ است می‌توانند از خدمات حمایتی نهادهای حمایتی بهره‌مند شوند.

در پایان این دیدار آیت‌الله مکارم شیرازی مبلغ 5 میلیون تومان به حوزه مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کمک کردند.
منبع: فارس