۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۳

سیدعلی‌خمینی: ناراحتی اول رهبری مسئله فساد است

نوه امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه "امروز جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرت فرامنطقه‌ای شناخته می‌شود" گفت: هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت مبارزه با فساد نیست و ما باید با فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و نرم‌افزاری در برابر فساد بایستیم.
کد خبر : ۲۱۶۰۴۲
صراط: حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی شامگاه شنبه در جمع مردم و مسئولان استان قزوین در حسینیه یادگار امام(ره) پونک، اظهار داشت: بی‌شک پیامبران الهی در راستای حرکت به سمت صلاح و جلوگیری از فساد حرکت می‌کرده‌اند و این نشان می‌‌دهد که همه پیامبران آمده‌اند تا جلوی فساد را بگیرند.
 
وی با اشاره به برخی از داستان‌های قرآنی درباره فساد بیان کرد: وقتی که موضوع حضرت موسی(ع) و قارون را بررسی می‌کنید می‌بینید که آن حضرت به قارون می‌گویند که خداوند مفسدین را دوست ندارد و این جمله در قرآن آمده است.
 
نوه امام خمینی(ره) با بیان اینکه مقابله با فساد گوهر حرکت پیامبران است، تصریح کرد: وقتی قرآن را می‌خوانیم می‌بینیم که خداوند با قوم‌های مفسد چه کرده و چه عاقبتی در انتظار آن‌ها بوده است.
 
وی با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور در رابطه با فساد‌های اقتصادی افزود: ناراحتی اول مقام معظم رهبری مسئله فساد است و به مسئولان فرموده‌اند بروید اقدامی عملی برای مبارزه با فساد انجام دهید.
 
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با اشاره به موضوع صحبت امام علی(ع) در زمان خلافت عثمان که جامعه وضعیت نابسامانی داشت، اظهار کرد: امیرالمومنین(ع) زمانی که اوضاع خلافت عثمان خراب می‌شود به عثمان می‌گویند که فساد جامعه را گرفته، برای مقابله با آن کاری باید کرد.
 
وی افزود: در این زمان عثمان از امام علی(ع) فرصت می‌خواهد و امام علی(ع) که از قصد عثمان آگاه بودند، می‌فرمایند که همین الان مبارزه با فساد باید آغاز شود و هیچگونه تأخیری در امر مقابله با فساد نباید باشد.
 
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی با بیان اینکه هیچ مصلحتی بالاتر از مصلحت مبارزه با فساد نیست، گفت: ما باید با فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی و نرم‌افزاری در برابر فساد بایستیم.
 
وی با تأکید بر اینکه نقد با سیاه‌نمایی متفاوت است، تصریح کرد: ما معتقد به انقلاب، شهدا و نظام هستیم و انتقاد ما در تحکیم ولایت فقیه است.
 
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی افزود: ضدانقلاب نقد می‌کند تا مردم ناامید شوند ولی ما نقد می‌کنیم تا درخت انقلاب سالم بماند و ما باید تا پای جان از این نظام و درخت حفاظت کنیم.
 
نوه امام خمینی(ره) اعلام کرد: نظام جمهوری اسلامی قوی‌تر از گذشته شده و امروز به عنوان قدرت منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای شناخته می‌شود.
منبع: تسنیم
برچسب ها: رهبری فساد