۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۳
دادستان کل کشور:

ایران با نظام فقهی هیچ بن‌بستی ندارد

دادستان کل کشور گفت: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است و ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.
کد خبر : ۲۱۶۰۴۸
صراط: حجت السلام رئیسی دادستان کل کشور در هشتمین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی گفت: ولایت فقیه یعنی ولایت دین شناسی که جامعه را به سمت باور های الهی سوق داده و اخلاق کریمه ایجاد کرده و احکام فقهی و باید و نباید های آن را اجرا کند.
 
رئیسی با تاکید بر اینکه فقه جعفری پویا است، اظهار داشت: فقه برای تمامی سوالات به وجود آمده برای انسان پاسخ دارد و غنی است و ما با نظام مبتنی بر فقه هیچ بن بستی نداریم.
 
دادستان کل کشور بیان داشت: همه فقها مورد احترام هستند و رهبر معظم انقلاب به عنوان فقیه جامع الشرایط، نسبت به مسائل پیش آمده و روز دنیا بر اساس اجتهاد مبتنی بر اصول پاسخ شرعی را ارائه می فرمایند.
 
وی تاکید کرد: برخی ها معتقدند دین نمی تواند انسان ها را اداره کند اما ما معتقدیم دین پاسخگوی زندگی انسان ها بوده و می تواند تمام ابعاد زندگی انسان در همه زمینه ها را اداره کند.
 
رئیسی گفت: خداوند در قرآن عنوان امت را برای جامعه انسان‌ها نامگذاری می‌کند که این امت دارای عناصر حرکت، پویایی، هدف دار بودن و امام و مقتدا است.
 
وی افزود: امام امت با مجموعه سرمایه های مادی و انسانی که برای امت وجود دارد بهره می گیرد تا امت را به سمت مقصود اش که خدایی شدن است نزدیک کند.
منبع: فارس
برچسب ها: دادستان ایران فقه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز