۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵

واکنش به اروپایی شدن سعید معروف

دبیرکل فدراسیون والیبال کشور گفت: سعید معروف یک بازیکن بین المللی است و برای پیوستن به لیگ اروپا می تواند آزادانه تصمیم بگیرد.
کد خبر : ۲۱۶۱۵۱
صراط: 'محمود افشاردوست' روز دوشنبه افزود: فدراسیون والیبال تصمیم خاصی برای رفتن یا نرفتن سعید معروف به تیم باشگاهی زنیت کازان روسیه ندارد چرا که این بازیکن ارزشمند یک بازیکن بین المللی و جهانی است و به خوبی می تواند در امور خود تصمیم گیرنده باشد.
 
وی اظهار کرد: امسال معروف در آغاز فصل مسابقات لیگ برتر کشور پیشنهادات بسیار خوبی از تیم های مطرح جهان داشت که در این خصوص حتی چند تن از مربیان تراز اول دنیا مستقیما با خود من تماس تلفنی داشتند ولی این بازیکن ارزشمند در آن مقطع از زمان هیچ تمایلی برای ترک ایران و پیوستن به تیم های خارجی نشان نداد.
 
افشاردوست گفت: پیشنهاد تیم باشگاهی زنیت کازان روسیه که یکی از تیم های بسیار مطرح و تراز اول اروپا محسوب می شود هم از نظر مالی و فنی برای معروف مفید و پرفایده خواهد بود چرا که مربی این تیم کسی است که سابقه قهرمانی در المپیک و لیگ جهانی را دارد.
 
وی ادامه داد: فدراسیون والیبال هیچ تصمیم یا دخالت خاصی در این خصوص ندارد و آخرین تصمیم را خود سعید معروف برای رفتن یا ماندنش اتخاذ می کند و ما نیز به نظر وی احترام می گذاریم.
 
افشاردوست گفت: البته تمامی دست اندکاران این امر باید نگرش وسیعی و مثبتی در این خصوص داشته باشند چرا که پیوستن معروف به تیم های مطرح اروپایی می تواند علاوه بر بالا بردن سطح فنی خود بازیکن، سود سرشاری برای والیبال کشورمان داشته باشد چرا که معروف می تواند تجربیات و بار فنی خود را به والیبال کشورمان تزریق کند.
 
وی ادامه داد: طی چند روز گذشته اخبار ضد و نقیضی در خبرگزاری ها منتشر شده و در آن اعلام شده که فدراسیون و مافیای تهرانی از رفتن سعید معروف ابراز خوشحالی می کنند و تصمیم بر تضعیف تیم شهرداری ارومیه دارند که باید اعلام کنم چنین ادعایی به هیچ وجه صحت ندارد و تصمیم نهایی برعهده خود بازیکن است.
 
افشاردوست افزود: فدراسیون والیبال دستورالعمل هایی را در آیین نامه سازمان لیگ مطرح کرده و بند بند این مصوبات در آغاز لیگ در اختیار باشگاه ها قرار گرفته است و فدراسیون به هیچ وجه یک طرفه عمل نکرده است.
 
وی ادامه داد: بر اساس قانون مصوب سازمان لیگ باشگاهی در پایان نیم فصل اول لیگ 70 درصد قرارداد بازیکن را نداده باشد آن بازیکن به عنوان بازیکن آزاد می تواند با هر تیم داخلی و خارجی وارد مذاکره شود اما در صورت پرداخت حداقل 70 درصد مبلغ قرارداد بازیکن برای ترک تیم فعلی و پیوستن به تیمی دیگر باید رضایت باشگاه فعلی اش را بگیرد.
 
افشاردوست در خصوص به تعویق افتادن بازی های دور برگشت ایران گفت: پیشنهاد اینکه رقابتهای دور برگشت کشورمان به منظور حضور همزمان سعید معروف در رقابتهای دور رفت روسیه و رسیدن به بازی های پلی آف ایران به هیچ وجه امکان ندارد چرا که لیگ اروپا تا اردیبهشت ماه سال آینده طول می کشد ضمن اینکه زمان بندی ما برای اتمام لیگ برتر و آغاز اردوهای تیم ملی به هم می خورد.
 
'سعید معروف' بهترین پاسور جهان و بازیکن تیم شهرداری ارومیه در آستانه پیوستن به تیم زینت کازان روسیه قرار دارد.
 
معروف امسال در کنار بازیکنان مطرحی همچون شهرام محمودی، میلاد عبادی پور، عبدالرضا علیزاده، پویا فیاضی، فرهاد نظری افشار و نیکولای نیکولوف درخشش خیره کننده ای در تیم شهرداری ارومیه داشته به طوری که این تیم تنها با یک ست باخته (برابر سایپا) و با 18 امتیاز کامل از شش بازی دور رفت قهرمان نیم فصل گروه دو شناخته شده است.
 
چند روزی است جدایی سعید معروف و پیشنهاد پیوستن این بازیکن ارزشمند به تیم زنیت کازان روسیه موجب نگرانی مسئولان باشگاه، کادر فنی و هواداران والیبال دوست ارومیه شده است و هنوز خبر دقیقی از رد یا قبولی این پیشنهاد از سوی سعید معروف اعلام نشده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۱ - ۲۶ دی ۱۳۹۳
۰
۰
قربونش برم