۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰

طالبان جنایت طالبان را محکوم کرد!

جنایت طالبان در کشتار کودکان پاکستانی در جریان گروگان گیری مدرسه پیشاور حتی صدای گروه های طالبانی و القاعده را نیز در آورد.
کد خبر : ۲۱۶۱۷۴
صراط: حدود شش روز قبل، چند عضو طالبان پاکستان وارد مدرسه ای در شهر پیشاور شدند که در آن فرزندان نظامیان پاکستان تحصیل می کردند. آنها با مسلسل و مواد منفجره بیش از ١٠٠ کودک را کشتند. بیش از ٣٠ نفر از پرسنل مدرسه نیز در این حادثه جان دادند. این قتل عام در تاریخ معاصر پاکستان بی نظیر بوده است.
 
طالبان پاکستان ضمن قبول مسوولیت این اقدام اعلام کرده که این پاسخی به کشتن زنان و کودکان مناطق قبایلی توسط ارتش در خلال عملیات ماه ژوئن امسال بوده است تا ارتشی‌ها نیز دردی را که آنها چشیدند، بچشند!  
 
هرچند که در چندماه اخیر حملات زیادی علیه طالبان در پاکستان انجام شده است. اما این گروه با اقدام خود تلاشی برای نشان دادن بقای طالبان پاکستان علی رغم حملات سنگین ارتش به مواضع آنها در مناطق قبایلی سوات، وزیرستان جنوبی، و خیبرپشتون را در پیش گرفته است. از روزی که این خبر بر روی تلکس آمد، اخبار عجیبی نیز در حاشیه آن منتشر شده است.
 
نکته‌ی جالب توجه این است که طالبان افغانستان این حمله را محکوم کرده است. امارت اسلامی افغانستان (که نام رسمی طالبان افغانستان است) اظهار داشته کشتن عمدی کودکان زنان و مردم بی‌گناه برخلاف اصول اسلام بوده و هر دولت یا گروه اسلامی‌ باید این مبنا را مد نظر داشته باشد. گفتی است طالبانی های افغانستان مرگ این کودکان را نیز به خانواده هایشان تسلیت گفته‌اند!
 
این البته اولین باری نیست که طالبان افغانستان چنین اقداماتی را محکوم کرده است. ملا محمد عمر پیش از این نیز کسانی را که به بیمارستان ها، مدارس و مدارس علوم دینی حمله می کنند خارج از اسلام معرفی کرده است. وی همچنین در سال ۲۰۱۱ در نامه به مقامات دولت پاکستان آورده بود که کسانی که با جعل هویت به عنوان طالبان حملاتی علیه نیروهای امنیتی، ساختمان های دولتی و موسسات آموزشی و بیمارستان ها انجام می دهند، هیچ ربطی به طالبان افغانستان ندارند!
 
گفتنی است طبق آمارها اکثر حملات تروریستی و کشتار مردم افغانستان مربوط به گروه طالبان بوده و هزاران زن و کودک در جریان عملیات این گروه تروریستی در دهه اخیر کشته شده اند و به نظر می رسد این اقدامات بیش از آنکه یک بیانیه انسان دوستانه باشد، جنبه یک اختلاف داخلی دارد و بعید به نظر می رسد که اعضای این گروه اختلاف عقیدتی در نحوه کشتار مردم داشته باشند.
 
گفتنی است پیش از این نیز القاعده این اقدام طالبان پاکستان را محکوم کرده بود. در بیانیه ۴ صفحه ای اسامه محمود سخنگوی القاعده در شبه قاره هند (AQIS) که در صفحه رسمی توئیتر وی منتشر شده است، با محکومیت این جنایت گفته شده که القاعده با دقت صرفا به دنبال اهداف امریکائی و مزدوران پاکستانی است.
منبع: مهر