۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

حکم جلب رحیم‌پور ازغدی از سوی عراق واقعیت دارد؟

طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص صدور حکم جلب رحیم پور ازغدی از سوی دادگاهی در عراق و حتی بازداشت وی در شبکه های اجتماعی پخش شده است که منبع آن برخی رسانه های افراطی شیعه می باشد که رابطه نزدیکی هم با بیت شیرازی ها دارند.
کد خبر : ۲۱۶۱۷۹
صراط: طی روزهای اخیر شایعاتی در خصوص صدور حکم جلب رحیم پور ازغدی از سوی دادگاهی در عراق و حتی بازداشت وی در شبکه های اجتماعی پخش شده است که منبع آن برخی رسانه های افراطی شیعه می باشد که رابطه نزدیکی هم با بیت شیرازی ها دارند.

به گزارش چمران نیوز این خبر ابتدا از سوی یکی از این سایت ها منتشر و سپس به سرعت در صفحات اجتماعی حامیان این جریان دست به دست چرخید تا کم کم این شایعه بطور گسترده در میان مردم پخش گردید . اما واقعیت ماجرا چیست ؟ آیا حکم جلب استاد مبارز با جریان تکفیری صادر شده است ؟ یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تکذیب خبر صدور حکم جلب و بازداشت رحیم پور از سوی دادگاه عراق افزود :" به خوبی مشخص است که این دست از شایعات از سوی جریان تکفیری شیعه برای تلافی افشاگری ها و ضرباتی هست که این استاد حوزه و دانشگاه به انها وارد کرده است و پیش از این هم سایر افرادی که نسبت به این جریان دست به افشاگری زده اند با چنین شایعاتی مواجه شده اند . این یک شگرد معروف و همیشگی از سوی جریان تکفیری به ظاهر شیعه هست که با حمایت برخی رسانه هایی وابسته به خود مخالفانشان را مورد حمله قرار می دهند ، در ایام اربعین در عراق شاهد بودیم که مردم عراقی با شور اشتیاق با رحیم پور برخورد کرده و حتی از او دعوت به سخرانی در موکب های مختلف گردید "

حکم جلب رحیم‌پور ازغدی از سوی عراق واقعیت دارد؟

اما واقعیت ماجرا چیست و چرا رحیم پور اسیر اینگونه شایعات شده است ؟

وی اخیرا در مجالس مختلف نسبت به جریان تکفیری به ظاهر شیعه و برخی اقدامات افراطی آنها افشاگری کرده و پرده از نیت پلید این افراد در کشور برداشته است . رحیم پور در یکی از سخنرانی ها خود گفته : " در بین شیعه هم جریان انحرافی و افراطی وجود دارد به طوری که این جریان‌ها خودشان از خود مذهب می‌سازند و بدعت می گذارند البته پیروانشان جاهل اند اما رهبرانشان در این موارد سابقه دارند این ها به ظاهر محب اهل بیت(ع) هستند اما در حقیقت خلاف شرع انجام می دهند. رحیم‌پور ازغدی تأکید کرد: شیعه افراطی و وهابی‌ها ظاهرا باهم مخالف هستند اما در حقیقت در یک جبهه هستند، وهابی ها با توسل مشکل دارند و این شیعیان منحرف نیز می گویند خدا را حذف کن، اهل بیت خودشان خدایی می کنند. اولین کسانی که با چنین شیعیانی مخالفت کردند و آن ها را طرد نمودند خود اهل بیت(ع) هستند.

وی در پایان در رابطه با برخی عزاداری‌ها بیان داشت: شکی نیست که عزاداری ها گناهان انسان را پاک می کند اما باید از یاد نبریم که عزاداری‌ها و حتی شادی برای اهل بیت باید به گونه ای باشد که شعائر الهی تعظیم شود نه تحقیر. عده ای تمام پیشانی خود را در بعضی از عزاداری ها زخم و خونی می کنند اما مطمئن باشید کسانی که این گونه عزداری هایی می کنند که شرعا هم قبول نیست اگر روزی به آن ها بگویی برو و با داعش بجنگ می ترسد و نمی رود."

به گزارش چمران نیوز رسانه های وابسته به جریان شیرازی ها چنیدن بار شایعاتی را نسبت به این استاد منتشر کرده اند و اینبار در توضیح دلیل صدور حکم جلب رحیم پور ازغدی از سوی دولت عراق اینطور نوشته اند که :"  گفته مي شود سخنراني چند هفته پيش استاد «رحيم پور ازغدي» که در آن مطالبي در مورد أيام محسنيه و برخي مسائل مربوط به عزاداري مطرح شد، به زبان عربي ترجمه و در شبکه هاي اجتماعي عراق منتشر شده بود.در پي اين امر تعدادي از شهروندان شهر کربلا که گويا از اظهارات استاد «رحيم پور ازغدي» ناراحت و خشمگين شده و آن را توهين به مقدسات و اعتقادات شيعه دانستند، عليه وي اقدام کرده و از سوي يکي از دادگاه هاي عراق حکم جلب وي را صادر کردند! "

این درحالی می باشد که حسن رحیم پور ازغدی در هیچ یک از سخنرانی های خود چنین اظهاراتی را بیان نکرده و تنها نسبت به برخی افراطی گری ها اعتراض داشته و در واکنش به برخی شایعات که وی را منکر حضرت محسن معرفی کرده اند گفته است : "من این سخنان را از سخنان برخی مراجع برداشت کردم؛ چند وقت پیش دو تن از مراجع گفتند آنچه سفارش شده دهه محرم است و اگر بخواهید دهه های دیگری درست بکنید عزاداری سید الشهدا تحت الشعاع قرار می‌گیرد؛ برخی هم آمدند گفتند "ما دهه چهارم فاطمیه را هم در اسناد پیدا کردیم و بعد دهه محسنیه و انشالله می‌خواهیم "شهر”(یک ماه) عزاداری محسنیه برگزار کنیم”؛ خب این کارها باعث میشود مردم از عزاداری ها بیزار شوند؛ برخی گفتند علمایی که می‌گویند دهه های محسنیه و غیره را برگزار نکنید بی ولایت هستند. این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه گفت: ما پرسیدیم چرا به معارف اهل بیت کار ندارید بعد دروغ بستند و گفتند فلانی گفته است که اصلاً حضرت محسن نبوده است و گفته است عزاداری برای حضرت محسن بدعت است. چرا دروغ می گویید؟ این حرف هایی که می گویند محبت کافی است این حرف های مسیحی ها و بودایی هاست. یک عده شیعیان واقعی اند و عده ای شیعیان قالتاق که ربا می خورند و گران فروشی می کنند و دروغ می گویند. اینها امام خمینی(ره) و شهید مطهری را هم لعن می کنند. "

حکم جلب رحیم‌پور ازغدی از سوی عراق واقعیت دارد؟

باید منتظر ماند و دید اینبار چه شایعاتی درباره این چهره فرهنگی کشور و سایر مخالفان جریان افراطی در شیعه منتشر خواهد شد . گفتنی است این استاد حوزه و دانشگاه اخیرا در واکنش به برخی انحرافات عزاداری گفته است : امروز برخی قمه می‌زنند اما به جنگ داعش و صهیونیست‌ها نمی‌روند؛ اینها جزو همان کسانی هستند که به امام حسین (ع) می‌گفتند شما حق هستید و ما هم شک نداریم، اما آیا آمدن ما به کربلا در پیروزی شما نقش دارد یا بی فایده است که اگر نقشی ندارد، آمادگی مردن نداریم. وی اظهار داشت: برخی تشیع بی ضرر برای خود ساخته اند و تا زمانی که سود می‌برند پای کار عزاداری‌ها هستند اما به محض اینکه کمی ضرر کنند، مجبور به رعایت حلال و حرام شوند، در مقابل ظلم بایستند و با استکبار مقابله کنند، عقب می‌نشینند. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با طرح این سؤال که چرا از بین صدها هزار محب اماما علی (ع) تنها ۷۲ نفر به یاری اباعبدالله الحسین (ع) آمدند، گفت: اسلام آمریکایی که شیعه لندنی که امام و رهبری فرمودند، افرادی هستند که کارهای بی ضرر مذهبی انجام می‌دهند اما حاضر به اهدای جانشان در حمایت از دین نیستند. وی خاطرنشان کرد: اینها که به امام حسین (ع) گذشته و امام زمان (ع) آینده حرفشان را می‌زنند، اما در مقابله با شاه، استکبار، دزدان و رباخواران می‌گویند که ما وظیفه ای نداریم، همان کسانی هستند که در زمان سیدالشهدا (ع) چنین گفتند.

منبع: چمران نیوز
برچسب ها: صراط ازغدی عراق جلب