۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶

عنوان جالب واشنگتن‌پست برای اوباما

روزنامه واشنگتن‌پست در یک یادداشت از رئیس‌جمهور ایالات متحده به‌عنوان «اردک لنگی» یاد کرده که سعی می‌کند همچنان خود را قدرتمند نشان دهد.
کد خبر : ۲۱۶۱۸۹
صراط: عبارت اردک لنگ (Lame Duck) ترکیبی است که در سیاست آمریکا به سیاست‌مدارانی اشاره دارد که در عین حضور در سمت سیاسی، قدرت خود را تقریبا از دست داده‌اند و می‌دانند که تا چندی بعد باید از قدرت کناره‌گیری کنند.
 
با این حال، «ای.جی دیون»، نویسنده واشنگتن‌پست بر این باور است که اوباما نشان داده عبارت اردک لنگ محدودیت‌های خود را دارد.
 
به نوشته وی، در هفت هفته‌ای که از شکست دموکرات‌ها در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا می‌گذرد اوباما تلاش کرده نشان دهد که از همه قدرت خود استفاده خواهد کرد.
 
اوباما در این مدت با قدرت اجرایی خود تلاش کرد تا وضعیت 5 میلیون مهاجر ثبت نشده را روشن کند و به این ترتیب برای جمهوری‌خواهان مشکل سیاسی ایجاد کرد.
 
رئیس‌جمهور آمریکا در آخرین سخنرانی خود در سال 2014 هم گفت که دوران ریاست‌جمهوریش به ربع چهارم خود رسیده و در این دوران اتفاقات جالبی می‌افتد.
 
به نوشته دیون، جمهوری‌خواهان از یک‌سو می‌توانند با به دست گرفتن مجلسین کنگره برای اوباما دردسر بسازند اما او نیز قادر است برای جمهوری‌خواهان دردسر درست کند، با قرار دادن آنها در برابر تصمیماتی که از حمایت عمومی برخوردارند.
منبع: فارس
برچسب ها: اوباما واشنگتن