۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۴

رکورد جالب توجه کاسیاس

دروازه‌بان رئال مادرید رکورد جالب توجهی در تعداد قهرمانی به ثبت رسانده است.
کد خبر : ۲۱۶۲۴۰
صراط: رئال مادرید به تازگی موفق شد عنوان قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها را کسب کند. این چهارمین قهرمانی رئال در سال 2014 بود. چهار قهرمانی در یک سال. این اتفاق هیچگاه در تاریخ 112 ساله رئال مادرید رخ نداده بود.

کاسیاس که هم کاپیتان رئال مادرید و هم کاپیتان تیم ملی فوتبال اسپانیاست با بالا بردن هشت جام مختلف در دوران ورزشی خود در این زمینه رکورددار شد. قهرمانی در جام‌جهانی (یک بار)، قهرمانی در جام ملت های اروپا (دو بار)، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا (سه بار)، لا لیگا (پنج بار)، کوپا دل ری (دو بار)، سوپرکاپ اروپا (دو بار)، سوپرکاپ اسپانیا (چهار بار) در کارنامه کاسیاس دیده می‌شود. او چند روز پیش، یک بار دیگر موفق شد به عنوان کاپیتان، جام قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها را بالای سر ببرد. او همچنین در سال 2002 قهرمانی در جام بین قاره ای را جشن گرفته بود اما چون بازوبند کاپیتانی را به بازو نداشت، این قهرمانی برای او به حساب نیامده است.

زمانی که کاسیاس جام قهرمانی را در مراکش از سپ بلاتر دریافت کرد، هجدهمین جامی بود که به همراه رئال مادرید کسب می کرد. او اکنون در تاریخ باشگاه رئال مادرید به دومین بازیکنی بدل شده که جام های زیادی کسب کرده است. او بالاتر از رائول گونسالس با 16 جام قرار گرفته است اما در رتبه دوم و پس از هوگو سانچس افسانه‌ای با فتح 21 جام ایستاده است.

منبع: ایسنا