۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴

حضور وزیرکشور‌درحرم امام‌علی(ع) +تصاویر

با حضور وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، طرح‌های آستان مقدس حرم امام علی(ع) درباره حضور زائران در مراسم میلیونی اربعین بررسی شد.
کد خبر : ۲۱۶۲۴۲
صراط: «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیأت بلندپایه در سفر به عراق و شهر نجف اشرف به حرم مطهر حضرت امام علی(ع) مشرف شد.

رحمانی فضلی پس از زیارت بارگاه ملکوتی امام اول شیعیان مورد استقبال «شیخ ضیاء زین الدین» تولیت آستان مقدس امام علی(ع) قرار گرفت.

«زهیر شربه» جانشین تولیت آستان درباره سفر هیئت ایرانی به نجف اشرف گفت که در این دیدار با هیئت ایرانی در رابطه با زائران و امور مربوط به آنها و همچنین حضور میلیونی زائران در مراسم اربعین حسینی بحث و گفتگو شد.

معاون دبیر کل آستان مقدس حرم امام علی(ع) افزود: در این دیدار به بررسی رفت و آمد زائران از مرز ایران به عراق و شهر‌های مقدس عراق مانند کربلاء و نجف پرداخته شد و همچنین طرح‌های جدیدی برای سهولت ایاب و ذهاب زائران و مشکلاتی که در ایام اربعین با آنها روبرو می‌شوند ارائه شد.

زهیر شربه در بخش دیگری از سخنانش گفت: حرم امام علی(ع) هر سال در ایام پایانى ماه صفر و سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) میزبان خیل عظیمى از زائران از نقاط مختلف جهان مى‌باشد و آستان نیز هر سال در چنین ایامى با بسیج کردن تمامى نیرو‌ها و امکانات خود اعم از خدمات بهداشتى و تامین مکان استراحت و غذا و ایجاد امنیت، جهت خدمت رسانى به این زائران انجام وظیفه مى کند.

جانشین تولیت آستان افزود: مجموعه‌اى از نیروهاى داوطلب گردان امام علی(ع) وابسته به آستان که بعنوان نیروهاى کمکى جبهه جنگ با داعش داوطلب شده‌اند در این ایام با نیروهاى پلیس شهر نجف همکارى مى‌کنند.


منبع: ابنا