۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
در استان آذربایجان شرقی

خداحافظی با آخرین فرماندار احمدی‌نژاد

نخستین تغییر و جابه‌جایی فرمانداران دولت تدبیر در استان آذربایجان‌شرقی از سراب کلید می‌خورد.
کد خبر : ۲۱۶۲۵۸

صراط: در پی برخی اخبار غیررسمی از جابه‌جایی و تغییر برخی فرمانداران استان آذربایجان‌شرقی، فرماندار سراب این موضوع را تایید و گفت: تصمیماتی در این زمینه و انتقال اینجانب به اهر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: خود را سرباز نظام و کشور می‌داند و هر کجا که باشد ذره‌ای از خدمتگزاری به مردم غافل نخواهد ماند.

این گزارش حاکی است برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال انتصاب فرماندار فعلی خداافرین به عنوان فرماندار جدید سراب حکایت دارد.

با این حال باید منتظر ماند تا در روزهای آینده خبرهای موثقی در این زمینه منتشر شود.

گزارش فارس حاکی است، استاندار آذربایجان‌شرقی در چهاردهم آبان 1392 در جلسه هیئت به عنوان استاندار آذربایجان‌شرقی معرفی شد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی 13 آبان با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور کلیددار استان آذربایجان شرقی شد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی نخستین تغییرات در فرمانداران آذربایجان‌شرقی را از تبریز شهر اولین‌ها آغاز کرد و رحیم شهرتی‌فر را طی حکمی در بیست و یکم دی ماه به عنوان فرماندار شهرستان تبریز منصوب کرد تا تغییرات فرمانداران آذربایجان شرقی کلید بخورد.

تغییرات در 4 فرمانداری در آذربایجان‌شرقی

استاندار آذربایجان شرقی بعد از آن حسن یحیوی را به عنوان فرماندار هریس، علی وفادار را به عنوان فرماندار ورزقان و ظفر محمدی را به عنوان فرماندار مراغه و مرتضی علیخانی را به عنوان فرماندار شهرستان اسکو، اسماعیل حیدری آزاد را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان میانه، تقی کرمی را به عنوان فرماندار ویژه شهرستان مرند و زاهد محمودی را به عنوان فرماندار شهرستان جلفا معرفی، سید محمد عابدی را به عنوان فرماندار سراب، سعید کاشانی را به عنوان فرماندار شبستر و یدالله قاری‌زاده را به عنوان فرماندار شهرستان بستان‌آباد، حیدر صادقی فرماندار آذرشهر، ولی فرج‌اللهی به عنوان فرماندار شهرستان بناب و جهانگیر اسکندرزاده را به عنوان فرماندار جدید ملکان، حسن مستفید را به عنوان فرماندار هشترود، علی بدر شکوهی را فرماندار چاراویماق، و فریدون بابایی را به عنوان فرماندار کلیبر، داود گرشاسبی به عنوان فرماندار خداآفرین معرفی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی از 21 فرمانداری آذربایجان‌شرقی 19 فرماندار را تغییر داد.

اسماعیل جبارزاده درباره فرمانداری شهرستان هوراند نیز چون متعقد بود مراحل اداری شهرستان شدن این شهرستان در دولت دهم درست طی نشده است ابراهیم فریادخواه که از فرمانداران دولت احمدی‌‌نژاد بوده تا به امروز تغییر نداده است.

استاندار آذربایجان شرقی در سفر سی‌ام بهمن 1392 به شهرستان اهر برای استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان اهر به منظور افتتاح یک واحد تولیدی در مراسم افتتاح این طرح از ابقای رضا صدیقی به عنوان فرماندار شهرستان خبر داد و از وی خواست با جدیت و با توان و با تلاش بیشتر به کار خود ادامه دهد.

اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان‌شرقی پیش از این یکی از معیارهای دولت دکتر روحانی را در انتخاب فرمانداران، داشتن تجربه و سابقه لازم در مجموعه وزارت کشور اعلام کرده بود.

گزارش فارس حاکی است،استاندار آذربایجان‌شرقی قصد دارد در روزهای آینده با آخرین رضا صدیقی فرماندار شهرستان اهر خداحافظی کند.

وی قصد دارد سیدمحمد عابدی فرماندار شهرستان سراب را به عنوان فرماندار جدید شهرستان اهر معرفی کند.

گفته می‌شود داود گرشاسبی فرماندار شهرستان خداآفرین به عنوان فرماندار جدید شهرستان سراب معرفی می‌شود و معاون فرماندار شهرستان کلیبر نیز به عنوان فرماندار جدید خداآفرین معرفی می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، هنوز علت این جابه‌جایی‌ها مشخص نیست و منتظر اظهار نظر استاندار آذربایجان شرقی می‌مانیم.

جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی پیش از این خطاب به فرمانداران استان با بیان این که منافع مردم اولویت اول و آخر ماست و غیر از این به هیچ فرد و گروه و جناحی بدهکار نیستیم، اظهار داشت: ماموریت همه ما تحقق سیاست‌های دولت در استان و شهرستان است و باید با در نظر گرفتن مصالح مردم، برنامه‌های دولت را با منطق و تدبیر اجرا کنیم.

اسماعیل جبارزاده در جمع فرمانداران استان آذربایجان شرقی، با بیان اینکه مردم ولی نعمت ما هستند، تاکید کرد: تعامل با همه اقشار شهرستان، تدبیر و تعقل در اداره امور و خوش‌رویی با مردم باید سرلوحه فعالیت فرمانداران باشد.

وی افزود: منش و روش دولت دکتر روحانی، اعتدال، تدبیر، همدلی و هماهنگی و ایجاد همبستگی بین مردم و اعتلای مردم است و باید با در نظر گرفتن رضایت الهی و با خلوص نیت در این جهت گام برداریم.

البته بعد از دولت تدبیر و امید و آغاز به کار استاندار آذربایجان‌شرقی تغییرات انجام شده در سطح فرمانداران تماما از جناح اصلاح‌طلبان بوده است.

تغییرات در سطح مدیران استان آذربایجان شرقی نیز بعد از تغییر فرمانداران در سطح استان آذربایجان‌شرقی انجام شده و به غیر از چند مدیران تمام مدیران تغییر یافتند.

منبع: فارس