۰۱ دی ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۹

اعلام بی‌گناهی یک پلیس قاتل دیگر

بازپرس شهر میلواکی ایالت ویسکانسین اعلام کرد که پلیس قاتل جوان سیاهپوست مجرم شناخته نشده و اقدم وی دفاع از خود بوده است.
کد خبر : ۲۱۶۲۵۹
صراط: بازپرس بخش قضایی آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد افسر پلیس ایالت میلواکی که یک سپاهپوست غیر مسلح را به ضرب گلوله کشته بود، به دلیل این حادثه محکوم نخواهد شد.

به گزارش رویترز،"جان چیشلم" بازپرس بخش قضایی ایالت میلواکی در بیانیه‌ای اعلام کرد: "کریستوفر مانی" که از نیروی پلیس ایالت میلواکی اخراج شده، در زمان شلیک به "دونتره همیلتون" در "رد آرو پارک" میلواکی در حال دفاع از خود بوده است.

این حادثه روز 30 آوریل گذشته روی داد و طی آن این پلیس با 14 گلوله همیلتون 31 ساله را که سابقه بیماری روحی داشته را از پای درآورد.

جمعه گذشته بیش از 70 نفر که در تظاهرات اعتراضی به شلیک پلیس مشارکت کرده بودند، دستگیر شدند.

پس از این اقدام پلیس، تظاهرات مسالمت‌آمیز به طور متناوب برگزار می‌شد اما تا کنون به اندازه روز جمعه بازداشتی نداشته است.

"ادوارد فلین" رئیس پلیس میلواکی اخراج مانی را 15 اکتبر اعلام کرد. وی گفت که مانی از سیاست‌های پلیس در رفتار با افراد بیمار روحی تبعیت نکرده است اما اقدام وی در کشتن همیلتون بدون هیچگونه قصدی بوده است.

دو هفته پیش نیز هیئت منصفه دادگاه شهر نیویورک دانیل پانتالئو افسر پلیسی را که اقدام به خفه کردن اریک گارنر فرد غیرمسلح سیاه‌پوستی که مشکل تنفسی داشت، کرده بود تبرئه کرد.

گارنر اوایل سال جاری میلادی در منطقه "استیتن آیلند" نیویورک هنگامی که پلیس برای بازداشت کردنش به وی حمله کرد، بر اثر خفگی از ناحیه گلو جان داد.

در هفته‌ها و ماه‌های اخیر چندین شهروند سیاه‌پوست در نیویورک، کلیولند و فرگوسن به دست مأموران سفیدپوست پلیس کشته شده‌اند. تصمیم هیئت منصفه‌های نیویورک و فرگوسن در بی‌گناه تشخیص دادن مأموران پلیس که قاتل سیاه‌پوستان بوده‌اند موجب آغاز اعتراضات جدیدی شده است.

قوانین تبعیض‌آمیز در آمریکا علیه سیاه‌پوستان همواره مورد اعتراض گروه‌های حقوق بشری قرار داشته است. فعالان می‌گویند احتمال رفتار تبعیض‌آمیز پلیس با سیاه‌پوستان بیشتر است و آنها دو برابر بیشتر احتمال دارد در دادگاه‌ها محکوم شوند.

منبع: تسنیم